Jelka Krampl, OŠ Dobje

Pri pouku geografije povsod najdemo povezave med vsakdanjim življenjem in učno snovjo. Ker neverjetna moč narave, obravnavali smo namreč potrese in vulkane, vedno pritegne učence, sem se odločila za odprto učenje, saj lahko učenci na svetovnem spletu poiščejo ogromno dodatnih informacij in se na tak način tudi veliko naučijo. Učencem je uporaba sodobne tehnologije zanimiva, jih motivira za delo, in prav zato sem želela, da se moja vloga »vira informacij« spremeni v usmerjevalko poteka dela ter posredovalko novih načinov pridobivanja informacij in znanj. Proces izvajanja pouka je potekal v Oblaku 365, kjer so bili učenci vključeni v OneNote Classbook-u. Potek učne ure sem načrtovala na podlagi učenčevega samostojno pridobljenega predznanja. Že doma so si ogledali pripravljena video posnetka ter fotografije o potresih in vulkanih ter odgovorili na vprašanja. Delo v šoli se je nadaljevalo na računalnikih, kjer so učenci v zvezku v o365 reševali delovni list s pomočjo predznanja ter samostojnega iskanja informacij na svetovnem spletu. Učno uro smo zaključili s pripravljenimi interaktivnimi vajami, kjer so učenci z različnimi Microsoftovimi orodji povezovali, vrisovali, označevali na karte in slike,… različne pojme, povezane s potresi in vulkani. Za utrditev snovi so rešili še kviz, ki sem ga ustvarila v programu Microsoft Forms. Opisan način dela učence navaja na samostojno delo, s tem pa na odgovornost za lastno znanje. Pri učni uri se je pokazalo aktivno sodelovanje, razmišljanje, postavljane številnih vprašanj. Sama sem imela vpogled v delo otrok, predvsem pri predznanju, saj sem lahko preverila, kdo in kdaj je kakšno nalogo naredil. Dobila sem tudi hitrejše povratne informacije. Učenci so si svoje delo po lastni želji časovno organizirali in tudi vsebine so jim bile na voljo na vseh mobilnih napravah, tudi kadar niso bili povezani s svetovnim spletom. Hkrati so učenci tudi podrobneje spoznavali Microsoftova programska orodja. Pouka geografije si sploh ne predstavljam več brez uporabe sodobne tehnologije, saj ga je le-ta močno popestrila, učenci pa so postali bolj kritični, vedoželjni ter samoiniciativni. Ključne besede: odprto učenje, potresi in vulkani, Oblak 365, OneNote Classroom, Microsoft Forms