Klavdija HrastovecVrtec Črnuče

Otroci so pravi mali raziskovalci, ki jih današnja tehnologija spremlja na vsakem koraku. V vrtcu pa so otroci seznanjeni z raznolikimi dejavnostmi, kjer lahko izrazijo svoje kompetence in hkrati pridobivajo nova znanja oziroma spoznanja. Določene dejavnosti v posamezni skupini so veliko bolj zaželene (npr. gibanje) in tudi aktivnost otrok je večja kot v ostalih (npr. naravoslovne dejavnosti). Z informacijsko-komunikacijsko tehnologijo sem želela obogatiti dejavnosti pri katerih je bilo s strani otrok manj zanimanja in jih hkrati spodbuditi k odprtemu dialogu ter večji aktivnosti v posameznih dejavnostih. Na začetku sem se osredotočila predvsem na naravoslovne dejavnosti, kasneje pa tudi na ostale. Dejavnosti smo večinoma izvajali na prostem z opazovanjem, raziskovanjem in pogovori, dopolnili pa smo jih v igralnici z ogledom posnetkov, fotografij na računalniku. Ob pomoči interneta, računalnika, fotoaparata sem pridobila vpogled v zanimanja in kompetence otrok, ki so večinoma ostajali v ozadju in se niso želeli izpostavljati. Omogočila sem jim uporabo digitalnega fotoaparata, kjer so lahko sami posneli fotografije in predstavili svoja zanimanja in opažanja. Ob ogledu posnetkov, fotografij in ob pomoči interneta pa smo spoznavali raznolike stvari, ki so služile kot izhodišče za rešitve problemov ali nadaljnje raziskovanje tematike. Dejavnosti sem tako lažje načrtovala ter tudi prilagajala zanimanju, kompetencam otrok. Hkrati pa sem lahko otrokom ponudila večji pregled nad posamezno tematiko in posebnostmi, ki jih morda v bližnji okolici ali v vrtcu nismo uspeli ustrezno spoznati oziroma nas je potek dejavnosti pripeljal do novih vprašanj in tematik. Glede na kompetence otrok sem dejavnosti različnih področji obogatila s pomočjo uporabe IKT, kar se je izkazalo za pravilno odločitev. Otroci so pokazali večji interes po dejavnostih, ki so bile v skupini nekoliko zapostavljene in pri otrocih niso vzbudile zanimanja po večji aktivnosti. Otroci so aktivneje pristopili k raziskovanju in reševanju posameznih problemov. V skupini se je pogosteje odvijalo izmenjevanje mnenj med otroki o posamezni tematiki. Otroci so tudi pogosteje samoiniciativno pristopali s predlogi o iskanju informacij s pomočjo IKT. Spoznala sem, da z IKT obogatene dejavnosti otroke in odrasle usmerijo h kvalitetnejšemu in poglobljenemu učenju oziroma raziskovanju.