Urška HribernikOŠ Toma Brejca Kamnik

Prispevek sem uvrstila v sklop Odprto učenje, saj je Google Street View odlično odprto učno okolje za samostojno učenje. Z njegovo pomočjo lahko učenec v prvem razredu doseže naslednje cilje: – orientira se v svojem okolju – SPO – se premika po prostoru (levo, desno, nad, pod, gor, dol) – MAT – govorno nastopi z vnaprej pripravljeno temo – SLJ – predstavi se z osnovnimi podatki (ime, priimek, naslov) – SPO Učenci prvega razreda so pri pouku dobili navodilo za delo. Doma so se morali pripraviti na govorni nastop, kjer so predstavljali sebe. Med drugim so morali povedati tudi svoj naslov, ga odtipkati na računalniku in ga poiskati s pomočjo Google Street View. Učenec je bil na nek način tudi v vlogi učitelja in se je počutil zelo pomembno. Ostali učenci so preko projekcije spremljali dogajanje na tabli. Aktivno so se vključevali in spremljali dogajanje. Učenca, ki je nastopal, so tudi ocenili. Kriterije smo napisali na tablo. Vsakega učenca so po nastopu ocenili z eno barvo: Zelena barva- učenec je bil pri svojem delu samostojen, natančen in ni potreboval pomoči. Rumena barva – učenec je potreboval nekaj pomoči. Rdeča barva – učenec je potreboval veliko pomoči učitelja in ni bil samostojen pri svojem delu. Učencem, ki so imeli težave pri tipkanju, sem pomagala. Najbolj mi je bil všeč odziv učencev, ko so zagledali svoj dom. Nekateri so se zelo vživeli ter pokazali okno njihove sobe, kje ima njihov pes hiško, kje živi babica… Ostali učenci pa so se tudi priključili z izjavami: “Levo je pa moja hiša, na desni strani je trgovina, mimo te hiše grem pa vsak dan mimo …” Ker se je pripomoček Google Street View izkazal za izredno zanimivega ter privlačnega za učence, sem ga uporabila še pri nekaterih dejavnostih (npr. pri spoznavanju domačega kraja in ogledu znamenitosti). Prednosti: Google Street View je brezplačen, za otroke in odrasle izredno zanimiv, saj lahko “obiščejo” destinacije, kjer nikoli niso bili ali nikoli ne bodo. Popestri pouk ter ga slikovno obogati. Primeren je tudi že za šestletnike. Slabosti: Nekaj naslovov nismo našli, saj takrat, ko so snemali Google Street View, nekateri deli še niso bili pozidani. Mogoče nakateri svojega doma ne želijo pokazati preko računalnika, zato je učencem potrebno dati možnost izbire.