Sonja Strgar in Katarina ŠulinOŠ Vide Pregarc

Spoznavanje vsebin varnega interneta v obliki naravoslovnega dne v 6. razredu kot oblika odprtega učenja. Zakaj? Učenci so na podlagi pogovora in vedenja o spletnih pasteh razvijali zmožnost argumentiranja danih trditev. Mnenja so oblikovali po skupinah, doseči so morali konsenz, ki je bil reprezentativen za celotno skupino in ga kot takega tudi predstaviti. Pomembno je, da so bili kar se da odprti za raznolikost mnenj, vključevali so se glede na svoj izkušenjski svet, kjer so morali upoštevati pomen individuuma. Nadalje so v računalniški učilnici samostojno raziskovali spletne strani na izbrano temo. Izbrali so vsebine, ki so jih vključili v zadane dejavnosti po lastni izbiri. Tako so s pomočjo še nepoznanih programov, ki jih ponuja splet, ustvarili svoj strip na temo moja identiteta in zasebnost na spletu, izdelali filmček o družabnih omrežjih, pripravili zgibanko o tem, kako preprečiti mobilno in spletno trpinčenje, sestavili kviz za sošolce o varnem internetu ter izdelali piktograme vsebine dneva dejavnosti. Način, kako bodo udejanjili naloge, je bil prepuščen njim. Učenci so na tak način spoznali in uporabljali različna orodja, ki jih ponuja IKT. Pri tem so bili samostojni, učitelj se je vključeval v delo po potrebi z usmerjanjem ali nasveti, saj so si učenci medsebojno pomagali in tako krepili medosebne odnose. Cilji dneva dejavnosti so bili spoznavanje pasti, ki jih predstavlja splet, in ustrezno ravnanje v primeru morebitnih neprijetnih doživetij v zvezi z njim, spoznavanje različnih spletnih okolij, ki jih ponuja IKT, uporaba le-teh v širše namene in ne le za potrebe šole, spodbujanje inovativnosti, znajdenja in sodelovanja. Meniva, da je tak pristop k obravnavi določene teme zanimiv in privlačen za učence, saj se je izkazalo, da so bili zelo inovativni pri iskanju orodij ali programov, ki jih lahko s pridom uporabijo tudi v svojem prostem času ali pa v šolske namene. Učenci niso bili pasivni prejemniki znanja, saj so samostojno gradili svoje znanje in veščine, ki so jih predstavili sošolcem. Ob tem jim učno okolje, časovna omejitev in prostor niso predstavljali omejitev. Ravno nasprotno – samostojno učenje v okviru šolske dejavnosti je le osnova za uporabo tehnološkega okolja v vsakdanjem življenju.