Žan MočivnikI. osnovna šola Celje

Se lahko učenci družijo s 400 otroki z vsega sveta in predstavljajo svojo podjetnost in inovativnost? Našim učencem je to uspelo letos s projektom in robotom v sklopu programa First Lego League – FLL. S tem smo razvijali kreativnost, radovednost, sodelovalno učenje in skupinsko delo. Pri delu so učenci z drugačnimi metodami spoznavali koncept STEM (science, technology, engineering and math) ter na zabaven in učinkovit način spoznali sodobne tehnologije za uporabo v humane namene. Delo učencev je bilo razdeljeno na 3 sklope: vrednote, projekt (Poti smeti – Smetko sledko) in robotski del (izdelava in programiranje robota, tehnična dokumentacija). Skupina učencev je izbrala problem neločevanja odpadkov v skupnosti, kjer bi nadzorovali smeti posameznikov. V sklopu projekta so izdelali sistem pametnega ekološkega otoka, ki vsebuje komunikacijsko napravo med smetnjakom in skenerjem črtne kode – tako so vsi smetnjaki zaklenjeni, novo vrečko za smeti, ki je prilagojena tudi posameznikom s slabšim vidom in barvno slepoto, ter informacijski sistem nadzora uporabnikov. S pomočjo kompleta Lego EV3 so izdelali delujočo maketo ekološkega otoka. Med raziskovanjem so sodelovali s strokovnjaki za plastiko, inžinirji pametnih sistemov, s podjetem National Instrument in podjetjem Simbio – regionalnim centrom za ravnanje z odpadki ter drugimi strokovnjaki. Njihov projekt je bil predlagan za nominacijo Global Innovation Award, kjer med vsemi projekti izberejo 20 najboljših in se jih nato predstavlja v Ameriki. Poleg projekta so s kompletom Lego EV3 izdelali lastnega robota, ki je bil s svojim spretnim programiranjem in nastavki eden izmed najboljših na svetu na robotski tekmi. Programiranje in sestavljanje je potekalo dobre 4 mesece. Učenci so se s svojimi odličnimi rezultati uvrstili na odprto evropsko prvenstvo v Španiji, kjer je sodelovalo 89 ekip iz 40 držav in 5 kontinentov. Učenci pri projektu delajo samostojno, učitelj je le mentor, ki jih spodbuja in spremlja njihovo delo. Takšen način dela je precej drugačen od našega šolskega sistema in od učencev zahteva drugačno delo – samostojnost, delo na daljavo, pisanje dnevnika idr. Učitelj ima tako več dela s sprotnim poročanjem, ampak učenci postanejo po koncu šolanja samostojnejši in si pridobijo izkušnje z delom v manjših skupinah. Razmerje med učencem in podjetnikom postane zelo majhno, kvaliteta znanja pa se z izkušnjami izjemno poveča.