Samo PetričOŠ Šmartno pod Šmarno goro

Šport je poseben predmet v urniku vsakega učenca. Že samo tekanje do telovadnice, preoblačenje, glasnejše pogovarjanje in smejanje, pove vse. Učenci razumejo šport kot sprostitev, zabavo, igro, druženje … nikakor pa kot sedenje in poslušanje teorije. A vendarle ni vse tako enostavno. Žal učni načrt za šport predvideva osvojitev tudi nekaterih teoretičnih znanj. Smernic, kdaj, koliko in kako le-te posredovati učencem, je ogromno. A ko dejansko pride do tega trenutka, se velikokrat z učenci znajdemo na različnih bregovih. Vzdihovanje, zavijanje z očmi, takšni in drugačni komentarji so takrat stalnica pri urah. Teoretično znanje sicer posredujem z razlago ali s plakatom, a sem ugotovil, da so besede premalo. Potrebno je narediti korak naprej. Suhoparna razlaga teorije očitno ne pride več v poštev. Ko sem pred kratkim učencem razlagal osnovna pravila malega nogometa, je nekaj učencev povedalo, da trenutno doma igrajo video igro, ki ima enaka pravila. Prišli smo na idejo, da bi pravila nogometne igre lahko razložili na primeru video igre. Naredili smo načrt, da učenci video igro doma posnamejo, v šoli pa smo posnetek nato obdelali s programsko opremo za urejanje filmov. Naš končni rezultat je uporabno e-gradivo, ki bo v pomoč tako učencem in meni kot učitelju. Glavni cilj, ki sem si ga zastavil, je bil priti nasproti učencem preko medija, ki jim je blizu in jih pritegne. Poleg zabave lahko video igre v modificirani obliki uporabimo tudi v šoli, pri pouku, za učenje. Učencem tako teoretične vsebine naredim bolj razumljive, privlačne in zanimive. Že v času nastajanja e-gradiva učenci mimogrede usvojijo potrebno teoretično znanje športa. Zaradi nazorno prikazane vsebine je učenje lažje in hitrejše, doseganje ciljev pa učinkovitejše. Delo je tako naravnano na tempo vsakega posameznega učenca ter časovno in prostorsko neomejeno. Vključevanje e-gradiv v učni proces pripomore k boljšemu razumevanju in osmišljenju teoretičnih učnih vsebin in posledično k večji motiviranosti učencev. Dodana didaktična vrednost novo nastalega video posnetka z večjo dinamiko, animacijami in interaktivnimi elementi tako ustvarja učinkovitejše in spodbudnejše učno okolje. Slabosti, ki jih trenutno vidim so vsekakor zmanjšanja intenzivnosti telesne vadbe, pomanjkanje časa in novost na katero se morajo učenci navaditi in jo tudi sprejeti.