Tatjana LubejOŠ Janka Glazerja Ruše

Špageti s paradižnikovo omako Medpredmetno povezati tri predmete (tuji jezik nemščina, naravoslovlje in gospodinjstvo) je bilo osnovno vodilo načrtovanja učnega sklopa Špageti s paradižnikovo omako. To je tudi razlog, da je delo potekalo na različnih lokacijah in z različnimi pripomočki. Začelo se je s teoretičnim delom v učilnici za tuji jezik, nadaljevalo z eksperimetrianjem v šolskem laboratoriju in končalo s kuhanjem v učilnici za gospodinjstvo. Učenci so v učnem sklopu svoje delo načrtovali in izvajali v veliki večini samostojno oziroma ob vzpodbudi učitelja tujega jezika, kemije in gospodinjstva. Glavno vodilo do cilja je bilo vzajemno sodelovanje skupine, kajti le tako so/smo lahko opravili celotno pot od načrtovanja preko izvedbe do analize. Cilji učnega sklopa so bili poiskati jed, ki je najbolj priljubljena med mladimi v Evropi, zapisati sestavine s hranljivimi snovni, poiskati na spletu, kako vsebnost le teh dokažemo z različnimi ekperimenti, eksperimentirati in nato to jed seveda tudi pripraviti in pojesti. Učitelji smo pri delu sodelovali kot moderatorji in pomočniki pri izvajanju eksperimentov. Učencem smo naloge s pomočjo IKT predstavili, nato pa je bilo na posamezniku in sodelovanju celotne skupine, da je odgovorna za nadaljnje delo. Pomemembne prednosti tega našega »eksprimenta« so, da smo dokazali, da tuji jezik ni ovira za delo na drugih predmetnih področjih, da so učenci z dobro usmeritvijo sposobni sami načrtovati in izvajati določene eksperimente in da so tudi v kuhinji uspešni, če sta med njimi dobro razvita sodelovanje in komunikacija.