Mateja Žepič in Matjaž OvsenekOŠ Simona Jenka Smlednik

Slovenski učenci in dijaki za komuniciranje s prijatelji vse bolj uporabljajo pametne telefone. Da bi to »prisotnost« telefonov ali tablic izkoristili še za šolske namene, sva se avtorja prispevka odločila uporabiti le-te pri pouku. Učenje pa lahko obrodi sadove šele takrat, ko tudi mladostniki v pridobivanju znanja vidijo cilj v njihovem vsakdanjem življenju in prostem času. Najin cilj je bil povezati dve različni skupini mladostnikov – osnovnošolce in srednješolce iz različnih urbanih okolij – mesto in vas – ter okrepiti prenos znanja med njimi. Cilj naloge je bil, da lahko telefone/tablice smiselno vključimo v pouk, ga obogatimo in s tem motiviramo udeležence. Od učencev in dijakov se je zahtevalo uporabo različnih veščin (uporaba pametnih telefonov/tablic, različnih aplikacij, skupinskega dela ter uporaba lastne domišljije na terenu). Udeleženci so bili razdeljeni v manjše skupine, odpravili so se na orientacijski pohod. S pomočjo tablic/telefonov so spremljali interaktivni zemljevid (mesto oz. vas), izdelan z aplikacijo ScribbleMaps). Opraviti so morali določene naloge, ki so bile vezane na kurikuluma informatike/računalništva in športa. Naloge so bile predstavljene na različne načine (tekst, slika, QR-koda). Vsebinsko so se nanašale na izdelavo: fotografij, videa, zvoka in anaglidne (3D slike), merjenje srčnega utripa (pred, med in po aktivnosti) in opravljeno pot. Še pred reševanjem nalog so morali na svoje tablice/telefone naložiti in testirati različne aplikacije. Na označenih točkah so reševali naloge, ki spodbujajo k uporabi in povezovanju znanja ter iskanju čimboljših rešitev zadanih nalog. Rešitev je morala prikazati tudi opravljeno pot, število korakov (s pedometrom) in višinske razlike (uporaba tracker aplikacije). Rešene naloge so oddali v elektronski obliki direktno preko spleta. Ugotovila sva, da uporaba pametnih telefonov oz. tablic ni le modna muha, ampak popestritev pouka, dobra motivacija, pridobivanja znanja in spodbuda za nadaljnje raziskovanje.