Nasta ZupančičZavod sv. Stanislava, Škofijska klasična gimnazija

V šolskih letih 2014/15 in 2015/16 smo na Škofijski klasični gimnazij izvajali dvoletni projekt evropskega programa Erasmus+ K2 – Sodelovanje za inovacije in izmenjavo dobrih praks z delovnim naslovom Učinek naravoslovja na družbo. Prijavitelj projekta je bila naša šola, partnerska šola je bila iz Belgije. Vsebina projekta je bila naravoslovje, okoljska vzgoja, trajnostni razvoj. Glavni cilji so bili izboljšati pouk naravoslovnih predmetov, povečati naravoslovno pismenost in zanimanje dijakov za naravoslovje. Projekt je vključeval primerjavo učnih načrtov in poteka pouka naravoslovja obeh partnerskih šol, izdelavo zbirke učnih enot biologije, kemije in fizike kot primerov dobre prakse, najpomembnejša aktivnost pa so bile štiri dijaške izmenjave. Gre za osem dni bivanja skupine 14 dijakov pri njihovih vrstnikih partnerske šole. Program izmenjave smo pripravljali učitelji naravoslovja obeh šol. Ker pri tem nismo bili vezani na učni načrt, učilnico in 45 minutno uro, smo lahko dijakom omogočili popolnoma drugačno doživljanje teh vsebin. Ena dejavnost so bile delavnice naravoslovnih predmetov, ki so jih izvajali učitelji partnerske šole. Teme so bile življenjske, zanimive in aktualne, pristopi pa inovativni in za dijake nekaj novega in privlačnega. Primer: belgijski profesorji so za naše dijake pripravili pravo «raziskavo kriminalnega dejanja«, kjer so morali s preprostimi postopki in orodji s področja naravoslovja, matematike, tehnike in IKT na koncu izmed osumljencev poiskati storilca. Velik del programa izmenjave so bili ogledi naravoslovnih in tudi kulturnih znamenitosti partnerske države. Pri tem je dijake vodil in usmerjal zunanji strokovnjak, ogledi in delavnice so bili zasnovani proaktivno. Obiskali smo razne inštitucije, muzeje, pouk je potekal na prostem, v urbanem in naravnem okolju. V tednu dni se je zvrstilo veliko naravoslovnih in okoljevarstvenih vsebin, hkrati pa ni bilo časovnih in prostorskih ovir. Dijaki so bili sproščeni, ker je šlo za neformalno pridobivanje znanja. Udeleženi so bili tudi pri evalvaciji dela za projekt. Po prvih dveh izmenjavah smo zbrali njihove vtise, pohvale in pripombe, kar je služilo za načrtovanje naslednjih dveh izmenjav. Potrebno je omeniti tudi druženje in učenje skupaj z vrstniki, kar je omogočalo razvijanje socialnih veščin in komuniciranje v angleščini.