Valentina Mavrič KlenovšekŠC Novo mesto, Srednja elektro šola in tehniška gimnazija

Učitelj bere članke, obiskuje konference, se uči, da bo znal učiti. Učenec vstopi v razred, poišče svoje mesto in pričakuje, da bo naučen. Kako? Tako, da domov ne bo nesel le nekaj informacij, ampak sled, o kateri bo premišljeval. Takšen pouk lahko danes učencem zagotovimo lažje kot kadarkoli prej. Na voljo imamo aplikacije, ki ohranjajo učiteljevo vlogo vodenja učnega procesa, učenčevo ustvarjalnost in sprotno povratno informacijo. Pri pouku biologije v programu tehniške gimnazije sem začela uporabljati aplikacijo Nearpod. V drugem letniku smo spoznavali rastline, v tretjem pa kemijsko analizirali vodo in tla. V aplikacijo sem naprej naložila e-prosojnice, članke, kjer smo skupaj spoznavali teoretične osnove. Pri temi rastlin so imeli gradivo v obliki prosojnic, pri kemijskih analizah pa v obliki člankov. Dejavnost se je nadaljevala z reševanjem kviza. Tako sem dobila povratno informacijo o poznavanju in razumevanju teoretični osnov teme. Nadaljevali smo s praktičnimi aktivnostmi. Pri rastlinah so s pomočjo spletnega ključa določali nabrane rastline, pri analizah pa so naredili zahtevane kemijske teste. Vse ugotovitve in rezultate so ponovno vnašali v pripravljeno stran v aplikaciji. Ker smo imeli na eni strani zbrane vse podatke, smo jih primerjali in iskali odstopanja. Tisti, ki so se ukvarjali z rastlinami, so rešili še nekaj nalog in s pomočjo mikroskopa določevali vrste pelodnih zrn v medu. V pripravljeno stran aplikacije so narisali opazovana pelodna zrna. Dejavnost sem zaključila z igro spomin na temo rastlin. Pri kemijskih analizah so dijaki napisali poročilo o analizi, kjer so imeli poudarek na razpravi in oblikovanju sklepov. Na osnovi izvedenih primerov lahko potrdim, da je to ena od aplikacij, ki zagotovo omogoči aktiven in zato učencem zabaven pouk. Kljub temu da učitelji biologije nimamo i-učbenikov, je naš pouk lahko interaktiven. Svoje ure ustvarjamo sami in pri tem upoštevamo značilnosti teme in razreda. To pa je dodana vrednost, ki jo nima nobeno vnaprej pripravljeno i-gradivo.