Barbara HebarOŠ Dobje

Ko se v osnovni šoli učitelj sreča s problemom »na istem mestu ob istem času«, je odprto učenje odlična rešitev. Sama sem se s tem problemom srečala ob začetku šolskega leta, ko sem načrtovala priprave na tekmovanje v znanju. Z učenci treh različnih razredov nismo našli skupnega časa, v katerem bi se kontinuirano pripravljali na tekmovanje, ki je šele v drugi polovici šolskega leta. Z delom v Oblaku nam je to uspelo. V Office 365 smo si izdelali Spletno mesto, ki nam je služilo kot nekakšna spletna učilnica oz. mesto naših digitalnih srečanj in mesto virov in hrambe različnih gradiv in informacij. Z uporabo Koledarja ter Pošte smo načrtovali naša srečanja v živo in online. Preko spletnega mesta so učenci lahko dostopali do mesečnih gradiv, ki so jih nato spoznavali in predelali z uporabo različnih programov (Word, PowerPoint, OneNote). Ker Office 365 omogoča skupno rabo dokumentov, so si učenci delo razdelili in vzpostavili sodelovalno učenje. Nastale so skupne predstavitve vsebin, slovarčki novih besed, vprašanja za ponavljanje… Pri takšni obliki učenja je vloga učitelja izrazito mentorska. Učence lahko pri delu usmerja preko spletnih opomb. Zaradi sodelovalnega učenja so učenci v vlogi aktivnega in odgovornega člena skupine. Živost spletnega mesta je dodala Klepetalnica, ki je še posebej oživela tik pred tekmovanjem, ko so se učenci medsebojno spodbujali. Delo v Oblaku omogoča samodejno shranjevanje in preprosto dostopnost do različnih gradiv, ki so vsa na enem mestu. Učenci lahko do njih dostopajo povsod (doma, v šoli) in z različnimi napravami (telefon, tablica, računalnik). Če so učenci delali v namiznih programih so lahko nastalo gradivo enostavno prestavili v Oblak preko sinhronizacije. Didaktična vrednost opisanega primera odprtega učenja je v prvi vrsti neodvisnost od časa in prostora. Zaradi načina dela je učenec bolj odgovoren za lastno znanje in opravljen del svojih nalog oz. zadolžitev. Ob tem pa seveda razvija nove veščine uporabe IKT. V največji meri pa je takšno delo potrjeno z znanjem in zadovoljstvom učencev.