Dejan KramžarOŠ Toneta Okrogarja v sodelovanju s CMEPIUS-om

V ustvarjalni učni uri bo predstavljen inovativen način poteka interaktivnega sodelovalnega dela na daljavo med učenci in učitelji, ki ga omogočajo portal eTwinning, spletna učilnica TwinSpace in eTwinning Live, in sicer na primeru pisanja haiku pesmi. Učenci bodo učno uro pod mentorstvom eTwinning ambasadorjev po predhodno izdelanem učnem scenariju za udeležence – učitelje izpeljali na temo pisanja haikujev. Podajanje snovi ne bo potekalo v klasični obliki, temveč v obrnjeni vlogi s podporo digitalne tehnologije. Prispevek je uvrščen v izbrani tematski sklop, ker postavlja v ospredje učence in njihovo vlogo pri načrtovanju in soustvarjanju učne ure na prosto dostopni platformi eTwinning. Platforma danes predstavlja največjo evropsko skupnost šol, ki varno in brezplačno povezuje več kot 384.000 učiteljev iz več kot 160.000 šol iz različnih evropskih in nekaterih neevropskih držav. V Sloveniji v pobudi sodeluje že prek 500 šol in 2000 učiteljev in vzgojiteljev, za katere portal predstavlja predvsem avtentično učno okolje, ki učence spodbuja k ustvarjalnemu in kritičnemu pristopu do učenja. Študije so dokazale, da učenci s pomočjo in prek eTwinninga pridobijo zavedanje uporabnosti usvojenega znanja, torej razumejo, zakaj se učijo in zakaj je pridobljeno znanje pomembno za njihovo prihodnost. Cilj učne ure je izvedba praktičnega prikaza drugačnega učnega pristopa in aktivacija udeležencev ustvarjalnice v smeri inovativne uporabe digitalne tehnologije pri vsakodnevnem pouku ter vključevanja učencev v načrtovanje učnega procesa. V začetku bodo eTwinning ambasadorji udeležence delavnice seznanili s posebnostmi in prednostmi virtualnega učnega okolja eTwinning, kako so se pripravili na učno uro in kakšno vlogo je imela pri tem IKT. Nato bodo učenci OŠ Litija prevzeli vlogo učiteljev. Na daljavo, prek videokonferenčne povezave eTwinning Live, bodo udeležencem delavnice pokazali, kaj je haiku in kako ga zapisati. Učenci bodo posredovali navodila za izdelavo interaktivnega haikuja in razložili, kakšne lastnosti ga označujejo. Udeležencem ustvarjalnice bodo s pomočjo digitalne tehnologije (npr. Animoto) in eTwinning Live na voljo tudi za vprašanja. HaIK(T)u v eTwinningu bo dobil novo, virtualno dimenzijo. V zadnjem delu delavnice bodo udeleženci znanje utrdili s praktičnimi nalogami, ki jih bodo zanje pripravili učenci. Rezultat uspešno opravljenih nalog bo objava e-haikujev v spletni učilnici s strani udeležencev. Najdrznejši udeleženci se bodo preizkusili še v prevajanju/pisanju haikujev v angleškem jeziku. Didaktična vrednost predstavljenega načina dela je predvsem timsko in vzajemno učenje učencev ter njihovo aktivno sodelovanje pri pripravi učne ure ob podpori IKT, in sicer v obrnjeni vlogi. eTwinning in avtentično e-učno okolje motivirata in spodbujata samoiniciativo udeležencev v projektnem sodelovalnem delu na daljavo. Poleg tega opisana učna ura predstavlja model medvrstniškega učenja, ki ga lahko vidimo tudi kot primer medgeneracijskega učenja. Nastalo gradivo bo dostopno vsem udeležencem ustvarjalnice, z možnostjo kasnejše uporabe in urejanja.