4 digitalne veščine, ki jih nikoli ne boste dobro učili
Generacija n oz. generacija digitalnih ‘domorodcev’, generacija Y – generacije, ki jih trenutno poučujete ali pa jih še boste, bodo imele bistveno drugačno življenje, delo in pogled na svet. Tehnologija in digitalna realnost nista nekaj, česar bi se naučili ali pridobili, pač pa so bili rojeni v tovrstni svet ter pridobili izkušnje na načine, ki jih nismo mogli predvideti. Veščine kot so komunikacija, sodelovanje, odprtost ter obdelava podatkov imajo zanje drugačen pomen. Predstavitev se bo s pomočjo primerov, kako te generacije uporabljajo tehnologijo, osredotočila na to, kako zelo se njihove veščine razlikujejo od naših. Vsak del predstavitve bo poudaril prednosti in načine, kako te veščine uporabiti na delovnem mestu, izpostavil pa bo tudi glavni izziv.
1. Komunikacijske tehnologije: Snapchat, Super.me, reddit, tumblr, 7 cups of tea.
Prednosti: Spodbujanje ustvarjalnosti, ranljivost, odprtost novim uporabnikom ter lažja interakcija.
Izzivi: Kako ohraniti osebno noto komunikacije prek zaslona?
2. Sodelovalne tehnologije: Google dokumenti, Slack, BAsecamp, Soundcloud, 8tracks, Hitrecord nam omogočajo sodelovanje z drugimi ne glede na meje, tehnologije, oddelke, strokovno področje.
Prednosti: inkluzivnost, skupinsko delo in smisel za skupnost.
Izziv: kako naučiti otroke, da so ponosni na svoje delo, ne glede na to, da nikoli ni v celoti njihovo?
3. Tehnologije odprtosti: pomembno je katerokoli orodje, tehnologija, programski jeziki, vsi pa se izredno hitro spreminjajo. Prednosti: Večji pogum pri soočanju z novimi izzivi in sprejemanje različnih izkušenj.
4. Tehnologije obdelave podatkov: Wikiji, družabna omrežja, Twitter, Instagram novice, Vine, podcasti, aplikacije za sporočanje.
Prednosti: Lahka dostopnost do vseh informacij in znanja, kadarkoli, kjerkoli, ki se kaže v demokratizaciji znanja.
Izzivi: Kako pomagati otrokom pri presoji in obdelavi informacij, ko jih ne moremo več zaščititi pred njimi?
Kot generacija, ki se je naučila teh veščin, jih le stežka zmoremo učiti generacijo, ki jih je pridobila – toda še nikoli ni bilo tako pomembno, da se učitelji učijo z otroki in jim pomagajo odkrivati načine, kako se spopadati z izzivi, s katerimi se bodo soočali.
Tena je diplomirala na Univerzi v Zagrebu iz angleškega jezika in antropologije. Njeni interesi so usmerjeni v pisanje, kognitivne znanosti, tehnologijo in izobraževanje, zato se je po študiju ukvarjala z njimi in jih odkrivala na različne načine, tudi preko različnih del in projektov na področju digitalne tehnologije. Svojo kariero je začela pri regionalnih spletnih časopisih Netokracija in Netocratic, kjer je delovala kot svetovalka pri start-upu s področja uporabe iger v izobraževanju, poimenovanem Way2Craft, delala je na razvoju novih produktov v oglaševalski agenciji 404, zdaj pa piše reklamna sporočila pri agenciji za razvoj programske opreme DECODE HQ.