Urška BučarOŠ Dolenjske Toplice in Katja Jenko, Druga OŠ Slovenj Gradec

V šolskem letu 2015/2016 smo odprli eTwinning projekt VRTIMO SE NA VRTU, v njem pa smo sodelovali tri šole iz Slovenije ter dve šoli in en vrtec iz Hrvaške, vanj pa so bili vključeni otroci v starosti od 5 do 13 let. Sprva je bil naš namen, da si izmenjujemo izkušnje z vzgojo vrtnin in oblikovanjem šolskih vrtov, kmalu po predstavitvi skupin pa se je porodila ideja o skupnem oblikovanju mesečnega časopisa, v katerem bi naše delo predstavljali, si izmenjevali izkušnje in sestavljali skupna gradiva. Učitelji smo za dogovarjanje naših aktivnosti uporabili zaprto skupino facebooka, učenci pa so preko deljenega dokumenta v oblaku oblikovali mesečni časopis. Vrteti smo se začeli najprej s pomočjo klasične pošte, s pošiljanjem paketov semen. Nato smo uporabili sleherni kotiček šole za ugodne pogoje za vzgojo sadik, izvajali skupno načrtovane poskuse, tudi v hladilniku in na zunanjih policah šolske zgradbe. Rezultate naših poskusov smo primerjali med seboj in ugotavljali, kaj moramo narediti, da bodo rezultati boljši. Na temo vrta smo likovno ustvarjali, širili besedno domišljijo. Medsebojno smo si izmenjevali ideje za delo. V pomladnih mesecih se je delo začelo tudi na vrtu, urejali smo nove gredice, izvedli vrtno jogo. Izdelovali smo slovarje vrtnin, pripomočkov, živali, pri tem pa smo si pomagali s spletom in veliko tudi sami narisali. K nam smo povabili strokovnjake za vrtnarstvo. Proti koncu šolskega leta smo učilnico spremenili v kuhinjo in z ostalimi delili in ustvarjali recepte. Vrtnine so bile okusne tako sveže, kot pripravljene v kakšnih posebnih zelenjavnih specialitetah. Vsak korak našega dela so učenci pridno fotografirali in dnevno oblikovali članke za spletni časopis. S prijatelji projekta smo se pogovarjali preko skypa in bili presenečeni, da se lahko vidimo. V spletni učilnici smo tudi objavljali animacije rasti rastlin, videovodič za oblikovanje visoke grede. Skozi projekt smo oblikovali šest obširnih številk skupno oblikovanega mesečnega časopisa, ki smo jih objavili v TwinSpacu projekta. Uporabljali smo varna okolja deljenih dokumentov. Naš projekt je lahko zgleden primer, kako lahko učenje v naravi in s pomočjo IKT združimo s predpisanimi učnimi vsebinami in pri tem odpremo zidove učilnice.