Martin BožičArnes

Arnes Učilnice je storitev, ki omogoča nove načine uporabe spletnega učnega sistema Moodle, ki jih večina posamičnih postavitev Moodlov po vzgojno-izobraževalnih zavodih ne omogoča. V zadnjem desetletju so bili v slovenskem izobraževalnem prostoru narejeni veliki koraki pri uvajanju informacijskih tehnologij. V tem času je v svetu prišlo tudi do velikih sprememb na področju samih tehnologij; predvsem različni »oblaki«, spletne storitve in mobilne naprave. Posledice teh sprememb se odražajo v naših pričakovanjih v načinu komunikacije, sodelovanja, poleg tega pa s seboj vnašajo tudi nove izzive, ki jim včasih stežka sledimo. Nenazadnje nam prav pestra izbira orodij velikokrat otežuje sodelovanje, ker smo se skozi naše delo priučili različnih programov in storitev. Model gostovanja »1 Moodle okolje na šolo« se je izkazal za nevzdržnega v smislu virov za tehnično podporo iz strani Arnesa. Nekaj podobnega se je zgodilo tudi na strani računalnikarjev po vzgojno-izobraževalnih zavodih, kjer se je fokus iz poglabljanja uporabe Moodla v pedagoškem procesu velikokrat preusmeril na zgolj sodelovalno delo med učitelji (npr. E-zbornica). Ob odločitvi za združevanje več Moodlov v enega samega zaradi učinkovitejše podpore in vzdrževanja so se odprle tudi druge neslutene možnosti in priložnosti, predvsem na področju sodelovalnega in projektnega dela med različnimi vzgojno-izobraževalnimi zavodi. Ravno tako so se zaradi odločitve za nujnost AAI prijave v Učilnice pojavile nove poti v smislu preverjanja znanja (ki se je že obneslo pri izvajanju kolesarskih izpitov na Moodlu Skupnosti SIO). Pomanjkljivosti Arnes Učilnic v primerjavi s prejšnjim modelom gostovanja Moodlov se odražajo predvsem v vidnosti uporabnikov in predmetov iz »sosednjih« organizacij. Omejitve Učilnic občutijo predvsem skrbniki organizacij, saj ne morejo prirediti Moodla po željah članov lastne organizacije. V tem smislu lahko primerjamo uporabo posamičnega Moodla šole in Arnes Učilnic kot selitev iz samostojne hiše v stanovanjski blok. Tako se storitev Arnes Učilnice skuša umestiti kot vozlišče različnih učnih spletnih storitev in okolje za sodelovalno delo. Slovenski učitelji bodo lahko v tej Arnesovi storitvi našli najnižji skupni imenovalec, na katerem lahko gradijo stabilno ter sodobno učno okolje v digitalni dobi.