Janko HarejŠolski center Nova Gorica in Roman Čuk, Arnes

V šolskem letu 2015/16 je bil v vse osnovne šole uveden nov informacijski sistem – Kolesar, ki se je razvijal na odprti osnovi in z agilnim razvojem. Da je bil prehod na nov sistem kar se da enostaven in bo njegov nadaljnji razvoj cenejši, smo za osnovo uporabili sistem za upravljanje učnih vsebin Moodle, ki je v šolah že razširjen. Za prijavo v sistem smo uporabili enotno identiteto AAI, s tem se je na šolah sočasno uvajal sistem za upravljanje identitet mdm.arnes.si. V procesu smo upoštevali tudi želje uporabnikov in sistem stalno nadgrajevali. Da bi uvajanje potekalo čim bolj gladko, smo skozi celotno leto v okviru projekta »e-Šolska torba« izvajali dve različni delavnici. Prva delavnica je bila namenjena računalnikarjem in je posredovala znanja s področja pomena enotne identitete AAI, pristopov k vpeljavi in praktične rešitve za čim hitrejše ustvarjanje računov z orodjem mdm.arnes.si; druga je bila namenjena mentorjem. Izvedenih je bilo 37 delavnic »Kolesar« in 26 delavnic za uporabo sistema mdm.arnes.si, skupaj se jih je udeležilo kar 852 udeležencev. Na delavnici so se udeleženci naučili vključiti svoje učence v spletno učilnico Kolesar, z njimi opravljati simulacije, izpite in tekmovanja. Pri uvajanju smo se srečali z mnogovrstnimi težavami, različno usposobljenimi učitelji, raznoliko opremljenimi šolami, mnogimi usmeritvami s strani vpletenih institucij, številnimi tehničnimi in organizacijskimi izzivi. Posledično so bili tudi odzivi s strani vpletenih zelo raznoliki in zanimivi. Modul za prijavo na izpite, ki je bil razvit za potrebe kolesarskega izpita, uporabljajo in dalje razvijajo tudi tuje ustanove. Ob prehodu v novo šolsko leto bo izvedena nadgradnja sistema, s tem pa bo uvedenih več pomembnih zmožnosti. V enem letu se je v spletno učilnico Kolesar vključilo in jo uporabljalo 21.000 učencev, tekmovalcev, računalnikarjev in učiteljev – mentorjev. Udeležencem je bila vedno na voljo tudi spletna podpora na naslovu podpora@sio.si. V roku enega leta je podporna ekipa rešila približno 800 zahtevkov, ki so se nanašali na vzpostavitev sistema za določeno šolo, na težave ob prijavi v sistem, uporabo več različnih računov s strani istega uporabnika ipd.