Katja Gajšek, OŠ Hruševec Šentjur

Pogosto slišimo besede e-gradiva, e-učbeniki, e-knjiga … Kaj pa e-pravljice? Ker so se učenci pri neobveznem izbirnem predmetu umetnost v 5. razredu že naučili izdelati animacijo, jo sinhronizirati, zmontirati in s pomočjo starejših učencev izdelati tudi kot e-knjigo, sem se to leto odločila, da bodo učenci svoje znanje povezali in sami animirali svojo prvo e-pravljico. Kot izhodiščno gradivo sem uporabila pravljico, ki jo je napisala moja mama Majda Kamenšek Gajšek in ki sem jo pred leti sama tudi že ilustrirala. Z učenci smo skupaj naredili načrt snemanja animacije. Sami so pravljico nato v skupinah posneli in sinhronizirali. V procesu je sodelovalo več učencev, zato sem pravljico razdelila na različna poglavja. Delo je potekalo v skupinah. Vendar to še ni pomenilo zaključka projekta. Sodelavka je pravljico prevedla še v nemščino. Prevod so učenci natančno predelali pri neobveznem izbirnem predmetu nemščina. Nato so na pomoč priskočili starejši učenci, ki so že obvladali oblikovanje e-knjige in ti so besedila in animacije uredili v primerni obliki. Tako je nastala e-pravljica, ki vsebuje besedilo in animaciji v dveh jezikih. Namen projekta je bil, da učenci celostno povežejo znanje tujega jezika, likovnega izražanja in obvladovanje tehnologije ter samostojno izdelajo uporabno gradivo za druge učence. Gradivo je uporabno pri branju in pri učenju tujega jezika na nov in zanimiv način. Bralec lahko ob animaciji in poslušanju zgodbe bere tako v slovenščini kot tudi v nemščini. Prav tako sliši izgovorjavo besed in ob animaciji lažje razume besedilo. Učenci so se v procesu učili drug od drugega, si med seboj izmenjevali znanje in veščine in bili aktivni udeleženci v celotnem učnem procesu. Pri tem je zelo pomembno, da je na koncu procesa nastal uporaben izdelek, ki ga učenci lahko delijo drug z drugim. Tovrstno celostno timsko projektno delo zahteva veliko sodelovanja, usklajevanja in načrtovanja, zato sem kot izhodiščno besedilo izbrala pravljico, ki je že bila napisana. V prihodnje vidim velik potencial tovrstnega dela v tem, da lahko učenci na ta način oblikujejo in ustvarjajo lastne e-pravljice. Na šolah lahko učence z različnimi interesi in sposobnostmi, ki na ta način celostno sodelujejo, združimo in tako učenci uporabijo vse svoje sposobnosti v skupnem projektu ter se naučijo sodelovanja v timu, ki zmore ustvariti unikatno e-pravljico.