Dragica B. Banović, ŠC Novo mesto, Srednja elektro šola in tehniška gimnazija in Metka BanŠC Novo mesto, Srednja zdravstvena in kemijska šola

Projektno učno delo pri kemiji v nemškem jeziku Posodobljeni učni načrt za kemijo je zasnovan tako, da omogoča uresničevanje ključnih kompetenc za vseživljenjsko učenje, ki so opredeljene kot kombinacija znanj, spretnosti in odnosov, ustrezajočih okoliščinam. Prednostno pri kemiji razvijamo temeljne kompetence v znanosti (naravoslovju) in tehnologiji, matematično kompetenco in digitalno pismenost. Pri tem učni načrt za kemijo omogoča še uresničevanje številnih sestavin preostalih ključnih kompetenc za vseživljenjsko učenje, med kateri sta tudi socialne in državljanske kompetence ter sporazumevanje v tujih jezikih. V želji po kakovostnem naravoslovnem znanju si učitelji prizadevamo pri dijakih razvijati interes za naravoslovne vsebine, pri čemer posebno skrb namenjamo razvoju razumevanja učencev vsebin naravoslovnih predmetov. V procesu usvajanja znanja z razumevanjem ima pomembno vlogo uporaba t.i. aktivnih pristopov učenja, med katerimi je tudi projektno delo (Ferk Savec, 2011). Projektno učno delo je učni pristop, v katerem učenci usvajajo znanje s preučevanjem zanimivih problemov oz. pojavov iz vsakdanjega življenja. Ob projektnem učnem delu učenci pridobivajo in nadgrajujejo svoje znanje, razvijajo spretnosti, zmožnosti in talente ter krepijo svoje socialne spretnosti . V projektno učno delo pri predmetu kemija so bili vključeni dijaki 2. letnika progama tehniška gimnazija, Šolskega centra Novo mesto, Srednje elektro šole in tehniške gimnazije. Časovno je bilo projektno učno delo uvrščeno v mesec junij, ko so dijaki že pridobili vse ocene pri predmetu in zato pri sami izvedbi niso bili časovno omejeni.