Tjaša Pečnik in Grega HribarZavod za slepo in slabovidno mladino Ljubljana

V okviru javnega razpisa e-storitev in mobilnih aplikacij je bila izdelana spletna aplikacija z idejo, da bi omogočili osebam s posebnimi potrebami (v prvi vrsti slepim in slabovidnim) urjenje veščin tudi na bolj sodoben način – preko tablice, računalnika ali pametnega telefona.

Glavni cilji so bili:
• Da bi bila aplikacija enostavna za uporabo;
• možnost osebnih nastavitev aplikacij glede na specifiko primanjkljaja posameznika;
• omogočena uporaba širši populaciji ter
• polnejši vstop učencev s posebnimi potrebami v družbo.

Pretežni del spletne aplikacije je namenjen vajam vida, spomina in fine motorike. Zajema raznolike igre spomina, razvrščanja, povezovanja slik, iskanja dvojic ter omogoča navigacijo predmetov s prsti oz. tipkami. Vse igre vsebujejo možnost osebnih nastavitev glede na posameznikovo predznanje, vrsto motnje vida, predznanja in sposobnosti reševanja posameznih nalog. Pozorni smo bili na kakovost slike, preprostost in jasnost oblik, kontrastnost in intenzivnost barv, debelino črt ter druge podrobnosti, ki za osebe brez primanjkljajev niti niso pomembne. V spletno aplikacijo (www.zaznajspoznaj.si) so vključene tudi aktivnosti za učenje slepega desetprstnega tipkanja ter poznavanja brajice, ki predstavljata temelj opismenjevanja slepih in slabovidnih učencev. Učenje tipkanja je namenjeno učencem, ki se jih postopoma nauči vse črke slovenske abecede, poznavanje brajice pa je primarno namenjeno družini, učiteljem in prijateljem slepega otroka, ki bi se radi spoznali in naučili “temeljne kode” slepih. Učitelji lahko igre uporabijo pri učencih v vseh starostnih skupinah, saj so enostavne za uporabo. S spreminjanjem zahtevnosti iger postanejo le-te primerne tudi za starejše učence, čeprav je so primarno namenjene predšolskim otrokom in otrokom prve triade. Igro lahko uporabijo za različna področja otrokovega razvoja: spoznavanje in usvajanje novih pojmov, širjenje besednega zaklada, urjenje kratkotrajnega delovnega spomina, urjenje pozornosti in koncentracije … Aplikacija je zasnovana tako, da je obstoječe vsebine mogoče nadgrajevati in dodajati nove. S tem lahko učitelji poskrbijo za pestro dopolnitev učnega procesa, učenci sami pa tudi kot kvalitetno preživljanje prostega časa.