Peter PurgOsnovna šola Benedikt

Tehnologij, ki učno snov podajajo izven šolskih prostorskih in časovnih okvirov, je mnogo. Izbrati najprimernejšo na prvi pogled deluje lažje kot je v resnici. Pri izbiri spletne učilnice je treba upoštevati snov, tipe nalog za učence ter ustvarjati kontinuiteto in jasnost uporabe kanalov učenja med učenci. V nasprotnem primeru lahko namesto navdušenja, sprožimo val odpora. Google Classroom je spletno orodje, ki se najhitreje razvija, četudi še ni najboljše na trgu – vendar gre v tej smeri. Kljub nekoliko zahtevnejši prvotni vzpostavitvi, je njena uporaba neverjetno preprosta in intuitivna, med učenci pa nadvse dobro sprejeta. Zgornje trditve podajamo na podlagi testa, ki smo ga izpeljali na OŠ Videm pri Ptuju z učiteljicami angleškega jezika. Po njihovih zahtevah je računalnikar vzpostavil najprimernejše orodje, ki dovoljuje individualizirano urejanje dela, ter v njem med poletnimi počitnicami izuril sodelavke in spremljal cel potek testa. Ideja o preklopu na spletno orodje je bila odgovor na željo po dodatnem oknu dostopa do podajanja znanja. Učencem nudi več dodatnih virov in načinov za urjenje angleškega jezika, preko linkov do zanimivih zgodbic, primernih video vsebin in nalog različnih tipov. Test je potekal celotno šolsko leto, učenci pa so ta način posrednega šolskega dela v 90% jemali kot dodatno motivacijo. Uživali so v odkrivanju pripravljenih linkov, ki jih v večini primerov niso dojemali kot delo, ampak kot zabavo, že zaradi samega, zaenkrat še neformalnega in novega načina podajanja. Nagrada za aktivne učence je znanje, ki so ga s tem pridobili – ne le na nivoju angleškega jezika, ampak tudi na nivoju urjenja v odgovorni uporabi IKT. S tem sta povezana dom in šola, saj so uporabljene vsebine in delo v prostem času v šoli analizirali, dodali vrednost domačemu delu in aktivnosti posameznikov, ter jih medsebojno povezali s predstavitvami. Ta način dela torej poteka na dveh nivojih – izobraževalnem in zabavnem, obenem pa je odlično orodje za formativno spremljanje. Za vse bodoče uporabnike spletnih učilnic priporočamo test, kjer odločitev o najprimernejši prilagodijo glede na predmet, učitelje in odzive učencev. Na primeru OŠ Videm pri Ptuju se je izkazala Classroom za daleč najprimernejšo med vsemi.