Miha MiklavcOsnovna šola Vransko-Tabor

Ker živimo v dobi visoke tehnologije in vstopamo v robotsko dobo, smo na naši šoli pred tremi leti pričeli z aktivnostjo lego robotika. Pri našem delu želimo na poučen in zabaven način spoznati delovanje robotov. V lanskem šolskem letu smo se prijavili na lego tekmovanje (FLL), ki poteka na regijski in državni ravni. Naslov lanske teme tekmovanja je bil »Poti smeti«. V ekipi roboVRANI je sodelovalo 7 učencev od 7. do 9. razreda. Tekmovanje je sestavljeno iz štirih delov – iz tekme robotov, predstavitve projekta, tehničnega intervjuja in vrednot ekipe. Najbolj intenzivne priprave so potekale za tekmo robotov. Učenci so morali najprej sestaviti lego robota iz robotskega seta MINDSTORMS EV3 Education. Sledilo je programiranje v računalniškem okolju MINDSTORMS EV3 Education, in sicer na tekmovalnem FLL-poligonu. Pri reševanju programerskih težav sem z učenci obiskal strokovnjaka na Fakulteti za računalništvo. V drugem sklopu, t. j. projektu, so morali učenci poiskati inovativno rešitev konkretnega problema (smeti in onesnaževanje). Tudi pri izdelavi projekta smo koristne informacije poiskali pri strokovnjaku za odpadke in obiskali lokalni zbirni center odpadkov. Naš odpadek – žvečilni gumi – smo reciklirali in naredili čisto pravo lego pnevmatiko, ki so jo učenci poimenovali ŽČguma. Učenci so ves čas priprav izdelovali tudi tehnično knjigo, v kateri so na nazoren način predstavljali potek sestavljanja robota in programe za njegovo avtonomno delovanje. V knjigi so predstavljene izboljšave, modifikacije, prednosti in slabosti. Na lego FLL-tekmovanju ni pomembno le tehnično znanje, temveč tudi ekipni duh in sodelovanje. Zato so se učenci med pripravami veliko družili, se spoznavali in igrali tako športne kot tudi socialne igre. V zadnji fazi priprav so učenci pripravili tudi celostno podobo ekipe, in sicer izdelali predstavitveni plakat, majice oz. kape in ostale navijaške rekvizite. Omenjen način učenja presega meje razreda in šole ter nasprotuje klasičnemu načinu poučevanja učitelj–učenec. Učenci aktivno sodelujejo pri raziskovalnem učenju, mentor je predvsem pomočnik in usmerjevalec. Naši delovni pripomočki niso zgolj učbeniki in knjige, temveč sodobna IKT-tehnologija, svetovni splet in strokovnjaki s ciljnih področij. Priprave na lego tekmovanje kot odprto učenje potekajo v več fazah. Najprej morajo učenci tekmovalno nalogo analizirati, sledi razumevanje problemov in iskanje rešitev. Glavne kompetence, ki jih učenci pridobivajo pri pripravi na lego tekmovanje, so razvijanje domišljije in prostorske predstave, pripovedovanje, matematično-tehnološka znanja, programiranje, spoznavanje različnih računalniških tehnologij, sodelovanje s strokovnjaki in medsebojno izkustveno učenje, razvijanje kreativnosti ter kritičnega razmišljanja in reševanje problemov. Ekipa roboVRANI so dokazali, da so priprave na LEGO FLL tekmovanje zabavno odprto učenje.