Saša MezekOŠ Vide Pregarc

Nadarjeni učenci so učenci, katerim moramo omogočati, da svoje znanje in sposobnosti razvijajo tudi zunaj pouka. Sama sem delala z nadarjeni učenci 5. in 6. razreda. Svoj prispevek sem uvrstila v ta tematski sklop, ker želim predstaviti, kako lahko nadarjeni učencem popestrimo delo tudi zunaj fizične učilnice, in sicer v odprtem učnem okolju. Odprto učno okolje je spletna učilnica, ustvarjena v programu Storybird. Storybird je program, s katerim ustvarimo slikanico. Učenci sproti dodajajo slike in pišejo besedilo. Z ustvarjanjem spletne učilnice sem nadarjenim učencem omogočila, da so dobili medij, s katerim so lahko izrazili svojo kreativno pisanje in domišljijo. V samem programu so na voljo različne ilustracije, ki jih učenci lahko vzamejo kot osnovo za pisanje zgodb.

Ključni cilji, ki sem jih želela doseči pri učencih so:
• razvijanje ustvarjalnosti;
• spodbujanje samostojnosti ter svobodne izbire učencev;
• izboljšanje besedišča;
• izboljšanje pisanja.

Najprej sem se registrirala v program in ga preučila. Nato sem ustvarila svojo spletno učilnico z učenci. Učencem sem nato pri urah za nadarjene predstavila spletno aplikacijo za pisanje zgodb in jim razložila potek dela. Vsak učenec je dobil spletno geslo, s katerim je dostopal do te aplikacije. Učencem sem natančno predstavila vse oblike dela in nato z njimi šla skozi te različne oblike dela, ki ga ponuja program Storybird. Učenci so nato v šoli vadili to pisanje zgodb in z delom nadaljevali doma. Dobili so različne naloge, ki so bile podlaga za pisanje zgodb.

Prednosti, ki jih vidim pri delu s tem programu, so naslednje:
• zelo kvalitetne ilustracije, ki jih učenci lahko uporabijo pri svojem pisanju;
• delo z računalnikom in programom;
• zabava in hkratno učenje;
• notranja motivacija za delo;
• učenje slovenščine in angleščine hkrati (medpredmetno povezovanje).

Slabosti, ki jih pri tem vidim:
• pomanjkanje časa za delo (obremenitev učencev z drugimi dejavnosti);
• pomankanje možnosti, da bi učitelj učencem sproti popravljal besedilo, v besedilo, ki ga oni napišejo.

Ta oblika dela predstavlja učencem drugačno obliko pisanja zgodb, ki jim je bolj blizu, saj pri tem uporabljamo informacijsko-komunikacijsko tehnologijo. Učencem pa je tovrstno delo zabavno, saj se učijo na način, ki je današnjem času njim blizu. Učenci so lahko videli zgodbe drug drugega, zato so se med seboj primerjali, si pomagali in sodelovali. Učenci so nekatere zgodbe objavili, nekatere pa napisali le zase. Učencem sem nudila povratno informacijo osebno ali v obliki komentarjev, ki jih omogoča aplikacija.