Polona Vodičar, OŠ Vransko-Tabor

Na naši šoli sodelujemo v mednarodnem projektu Head in the clouds, v katerem sodelujemo z različnimi evropskimi državami. V okviru projekta poglabljamo znanja o vremenu. V preteklem šolskem letu so se učenci tretjega razreda tri mesece ukvarjali z vremenom. Najprej smo ugotavljali, kaj vse že znamo o vremenu in se spraševali, kaj nas zanima. Izdelali smo preproste merilne instrumente za merjenje vremenskih pojavov. Na svetovnem medmrežju smo poiskali navodila za izdelavo preprostega termometra, anemometra, izdelali smo vetrovnico in preprost vlagomer. Z učenci smo 3 tedne (v različnih mesecih) merili vremenske pojave z lastnimi inštrumenti, s kupljenimi inštrumenti, spremljali vremensko napoved na accu weather in rezultate primerjali z izmerjenimi podatki, ki smo jih dobili z Netatmo vremensko postajo na https://www.netatmo.com/en-US/weathermap/bounds/46.278954964156306/15.018614127502588/46.22001684963453/14.853819205627588. Z učenci smo spremljali tudi vreme v dveh državah, s katerimi sodelujemo v projektu in sicer, spremljali smo vreme v Španiji in v Latviji. Vreme smo spremljali preko bloga projekta http://cloudserasmus.blogspot.si/p/activities.html. Učenci so postavili hipoteze, ki so jih ob koncu projekta potrdili oziroma ovrgli. Učenci so zbrane podatke zapisovali v preglednico in jih s pomočjo power pointa tudi grafično prikazali. Ob koncu projekta je nastala predstavitev vseh hipotez, ki smo jih podkrepili z grafi. S pomočjo grafov smo hipoteze zavrgli oziroma potrdili. Učenci so se v projektu naučili natančnega merjenja vremenskih stanj, opazovanja, beleženja. Spoznali so korake raziskovanja, učili in se naučili postavljati hipoteze in jih s pomočjo zbranih in obdelanih podatkov ovreči oziroma potrditi. Večina tretješolcev zna sama predstaviti podatke in pripraviti grafično predstavitev v power pointu. Prav vsak učenec je grafično v power pointu predstavil podatke, ki jih je v okviru projekta zbiral. Učenci so v okviru projekta spoznali internetno mesto netatmo.com, kjer lahko spremljajo vreme po različnih koncih sveta, spoznali in naučili so se iskati po svetovnem medmrežju koristne informacije, medmrežje so začeli uporabljati za iskanje novih znanj, spoznali so druge evropske države. V okviru projekta so znanja, ki so jih že imeli in nova znanja, povezali, dopolnili. Vsekakor so letošnji učenci presegli standarde znanja predpisane z učnim načrtom, ki govorijo o vremenu in postopkih. S pomočjo projekta so tretješolci pridobili koristna znanja, ki jih bodo uporabili v kasnejšem življenju.