David Drofenik, ŠC Ptuj Elektro in računalniška šola in Žiga PodplatnikSrednja tehniška in poklicna šola Trbovlje

Zaključni izpit in matura predstavljata zadnje dejanje v srednjem poklicnem in tehničnem izobraževanju. Že vrsto let potekata po ustaljenem preverjenem postopku. Zadnji dve letu smo v sodelovanju s Centrom za poklicno izobraževanje in skupnostjo Elektro in računalniških šol Slovenije poenotili naloge in že dvakrat izvedli poizkusno preverjanje s pomočjo računalniškega sistema. Ideja je da se zaključne preverjanje znanja izvede s pomočjo računalnika, uporabo tistih programskih orodji ki so jih uporabljali v času šolanja. Preizkus zadnjih dveh let nam daje boljše rezultate pri uporabi računalnika – računalniškega sistema. Dijake rešuje zahtevane naloge s pomočjo računalnika in s programskimi orodji, ki so jih uporabljali pri učno vzgojnem procesu. Tako smo za izvedbo uporabili koncept Virtualizacija aplikacij. Virtualizacija aplikacij omogoča dostop do aplikacij na računalniku v pisarni, domačem prenosniku, tablici ali pametnem telefonu. Deluje ne glede na operacijski sistem, hkrati pa še vedno zagotavlja varen dostop. Vsaka šola pri učno vzgojnem procesu predvsem pri strokovno teoretičnih predmetih uporablja različna programska orodja. Pri zaključnem preverjanju – poklicni maturi so naloge sestavljene ne glede na izbrano okolje ali programski jezik vendar iz točno določenih modulov – predmetov katerih znanje se preverja. Izkazalo se je, da z uporabo računalnika pri reševanju dijaki dosega na predmatiritetnem preizkusnem preverjanju boljše rezultate. V zadnjem šolskem letu 2015/2016 je poizkusno pristopilo k izvedbi 10 od skupaj 18 elektro in računalniških šol. Ali je možno uporabiti sistem za preverjanje, definitivno je odgovor pritrdilen. Kako zadostiti vsem zahtevam varnega, enkratnega, ponovljivega in stabilnega sistema bomo skušali prikazati in povedati na predstavitvi.