Sabina KavšekOŠ Brinje Grosuplje

Današnji učenci obvladajo raznolikost internetnih orodij in večina med njimi si želi spoznavati svet in pogledati onkraj meja Slovenije. Mednarodni projekt izmenjave med slovensko in francosko šolo, katerega mentorica sem že 5 let, zagotavlja učno okolje za pristno učenje jezika in spoznavanje učencem neznane kulture, drugačnih navad in drugega šolskega sistema. To učno okolje vključujejo načrtovane dejavnosti vodene s strani mentorja in samostojna komunikacija učencev z izbranim vrstnikom v Franciji preko različnih pisnih in pogovornih IKT orodij. Ključni cilji izmenjave so bili izboljšati komunikacijske spretnosti naših in francoskih učencev v angleščini ter učencem približati komunikacijo s pomočjo elektronske pošte, skypa-a, snemanja kratkih filmov in različnih socialnih omrežij (facebook, snapchat). Učenci so pri vsem tem različno spretni. Glavna motivacija in cilj za učence pa je gotovo tedenska izmenjava v Franciji, v mestu St. Chamond in v Grosuplju, ko se dopisovalci spoznajo in se nadaljuje še komunikacija v živo, tudi znotraj družin, saj je bivanje zagotovljeno v družinah sodelujočih učencev. Poleg rednega dopisovanja, v začetku šolskega leta sodelovanje pri projektu začrtamo še tematsko. Teme, ki so navadno povezane z različnimi kulturnimi značilnostmi in posebnostmi Slovenije in Francije, sooblikujejo učenci, tako da oblikujejo kratke sestavke, blog-e, kratke filme, pa tudi plakate in ročno izdelane čestitke. Vsaj delno skušamo kombinirati pisni in elektronski način komunikacije. Vsako leto učenci pripravijo power point predstavitev Slovenije, ki jo potem predstavijo med obiskom v Franciji. Enako naredijo francoski učenci. Dodana vrednost tega projekta je v tem, da se vsako leto za sodelovanje odloči več učno šibkejših učencev, ki jim angleščina ne gre tako dobro, v realni situaciji pa se je tudi že izkazalo, da se ti učenci znajdejo zelo dobro. Ugotovili smo, da so Francozi morda res šibkejši z vidika slovnične pravilnosti, vendar pa so zelo dobri v sami komunikaciji in naši učenci se pri njih učijo odprtosti, iznajdljivosti in postanejo bolj samozavestni v rabi tujega jezika. Kombinacija »Francija – Slovenija« se za nas kaže kot zmagovalna z vidika napredka pri elektronski in tudi v neposredni komunikaciji med najstniki v angleščini.