Erika GrosarOŠ Solkan

Predstavila vam bom idejo odprtega učenja v okviru mednarodnega projekta Povleci in deli z drugimi. Učenje se je preselilo izza zidov učilnice v bližnjo okolico šole in kraja ter s podporo IKT prestopilo tudi državno mejo in našo kulturo približalo sodelujočim. Projekt, v katerem so si učenci izmenjali jezikovne, kulturne značilnosti, glasbo in umetnost svoje države, je povezal šole treh EU držav. Potekal je vzporedno s poukom in predstavljal del pouka na drugačen način. Ni bil omejen na predmete, urnik, dneve ter prostorsko vezan na razred in šolo. Odgovornost za učenje in ustvarjanje so prevzeli učenci, učitelj je postal mentor, koordinator in spodbujevalec. Odprto učenje je potekalo v treh fazah. Najprej je bilo potrebno načrtovati in zbirati gradiva. V tem delu so učenci izdelali načrt, kako, kje raziskati, poglobiti svoje znanje o šoli in kraju ter si po skupinah razdelili vloge. Raziskovali so gradiva v knjižnici, pri krajanih in na svetovnem spletu. Sledil je postopek izdelave. Naredili so scenarij, kaj, kje in kako bodo ustvarjali ter katero tehnologijo bodo pri tem uporabili (tablica, aplikacije, splet…). Izdelke je objavil učitelj na eTwinning portalu, učencem pa so bili dosegljivi v spletni učilnici Moodl. To učno okolje jim je omogočalo časovno neomejeno dostopanje do učnih gradiv in izdelkov. Vključevalo je tudi njihove starše. Projekt Sliding to share je na spontan način ponudil možnost deljenja in izmenjave s partnerskimi šolami. Učenci so se najprej med seboj predstavili s pomočjo videa, nato pa predstavili šolo, kraj in državo. Sami so tudi ustvarili logotip projekta. Vključene šole so si vsa gradiva izmenjale na eTwinning portalu. Na koncu so učenci prejeli izdelke partnerskih šol, ki so jim bili dostopni v spletni učilnici. Izdelke so si pogosto ogledali tudi doma, se iz njih učili, komentirali, primerjali. Razvili so občutljivost za prepoznavanje in upoštevanje medkulturnih značilnosti in poglobili spoštovanje do lastne kulture. Skozi opisan proces dela so se učenci veliko naučili drug od drugega na medpredmetni ravni. Uporabljali so mobilno tehnologijo in postali učinkoviti iskalci ter uporabniki določenih informacij. Motivirani so bili za učne aktivnosti in prevzeli odgovornost za učenje. Učiteljeva vloga je bila prav tako pomembna, saj sem sproti preverjala dosežene učne cilje in učence po potrebi usmerjala k ustreznim aktivnostim.