Mira GujtSrednja ekonomska šola Maribor

V času, ko je uporaba IKT nujna, opažam, da ima vse manj otrok, ki se vključujejo v srednješolsko izobraževanje, pomanjkljiva temeljna znanja za delo z računalnikom. Pri svojem delu se soočam z nepravilno uporabo tipkovnice in pomanjkljivim znanjem oblikovanja različnih Wordovih dokumentov, kot so: osebni dopisi (prijava na razpisano delovno mesto, življenjepis), poslovni dopisi (ponudba, povpraševanje, naročilo, vabilo, zapisnik). Na šoli izvajam v okviru obveznih izbirnih vsebin in interesnih dejavnosti tudi tečaj obvladovanja tipkovnice. V letošnjem šolskem letu sem se odločila, da organiziram tečaj slepega desetprstnega tipkanja za osnovnošolce. V preteklih letih sem usposabljala tudi osebe, ki jih je poslal Zavod za zaposlovanje RS. Ker sem organizator praktičnega usposabljanja pri delodajalcih doma in v tujini opažam, da so ta znanja nujno potrebna pri delu v podjetjih. Oblikovanje dopisov se je pokazalo kot nujno potrebno tudi pri sami prijavi za opravljanje prakse v tujini. Zaradi vsega naštetega sem prepričana, da bi morali že v osnovni šoli poučevati tehniko tipkanja in oblikovanje dokumentov. Izkazalo se je, da imajo pri učenju slepega desetprstnega tipkanja več težav tisti dijaki, ki so samouki oz. pišejo v svojem priučenem načinu. Prepričana sem, da ima znanje slepega desetprstnega tipkanja veliko prednosti pri delu, na primer: napredovanje v hitrosti, avtomatizem pri tipkanju, estetski videz, pričakovanja delodajalcev, manj naporno delo, natančnost in zanesljivost pri delu ter samokontrola opravljenega dela. Tehnike tipkanja se učimo v programu Mootyper, ki je razširitveni dodatek v spletni učilnici. Vsebuje 4 dele: 1. VSE O TIPKANJU – kjer imamo različna besedila s temami, ki so povezana z učenjem tipkanja, kot so: pravilen položaj prstov, pravilna drža telesa… 2. 16 LEKCIJ – kjer imamo 384 vaj za posamezne prijeme. 3. VAJE ZA UTRJEVANJE – kjer imamo dodatne vaje za delo dijakov doma. 4. OCENJEVANJE ZNANJA. Vse to učitelju omogoča formativno spremljanje dijakovega napredka, njegovo samokontrolo in predvsem spremljanje njegovega dela doma. Ključne besede: – formativno spremljanje, – obvladovanje, – urjenje, – samokontrola.