Katja KoprivnikarZavod za gluhe in naglušne Ljubljana

Tema, spoznavanje glavnega mesta Slovenije in hkrati mesta, kjer stoji naša šola, se mi je zdela enkratna priložnost, da učno okolje razširim izven učilnice in tako obogatim učni proces. Z učenci 3. in 5. razreda smo se podali na sprehod po Ljubljani. Učenci so bili zadolženi za fotografiranje. Sprehod sva vodili učiteljici. Učence sva opozarjali na pomembnejše ustanove in kotičke mesta ter med razgovorom podajali informacije. Učence sva vzpodbujali k raziskovanju kotičkov, ki so jim bili všeč, tako se je naša pot kreirala sproti. Nekaj dni po sprehodu smo zbrali fotografije, jih pregledali in jih oblikovali v programu za urejanje fotografij Kizoa. Učenci so med pregledovanjem in oblikovanjem fotografij obnavljali znanje o Ljubljani. Sledila je predstavitev Ljubljane (PowerPoint), kjer smo združili pridobljene informacije o mestu. Ker so učenci sami izbirali pot in fotografirali, so jim informacije, ki sva jih ob tem podajali učiteljici ostali v spominu, tako da je bila predstavitev pravzaprav le ponovitev že znanega. Ko je bilo znanje utrjeno, smo skupaj z učenci oblikovali spletno igro – Map Treasure Hunt (Ljubljana – moje mesto). Učencem 3. razreda so pri tem pomagali učenci 5. razreda, ki so bolj vešči uporabe spletnih orodij. Za konec, smo odšli v mestno hišo Ljubljana, kjer smo se srečali z g. županom, Zoranom Jankovičem in z njim posneli kratek intervju. Intervju smo oblikovali s programom MovieMaker in ga objavili na spletni strani naše šole. Po obisku smo se z vzpenjačo povzpeli na Ljubljanski grad in si naše mesto ogledali še iz ptičje perspektive. Učenci so samoiniciativno iskali točke, ki so jih fotografirali oz. jih spoznali tekom procesa spoznavanja Ljubljane. Z opisanimi dejavnostmi so učenci pridobivali znanje multisenzorno, kar je za učence Zavoda za gluhe in naglušne Ljubljana (govorno jezikovna motnja, gluhota, avtizem, ADHD) nujno potrebno. Učenci so bili v učnem procesu ustvarjalni, samoiniciativni in sproščeni. Znanje ki so ga pridobili je zagotovo usvojeno. S tem načinom, sem želela vzpodbuditi učence, da izrazijo svojo ustvarjalnost, vedoželjnost in predvsem, da spoznajo, da je učilnica lahko le prostor, kjer ustvarimo sintezo informacij, izkušenj in znanja.