Marjeta KolblOŠ Brinje Grosuplje

Povzetek: To, da se mlajši učenci radi igrajo in nevede osvajajo znanje skozi igro je vsem dobro znano. Tudi učenci višjih razredov se zelo radi igrajo, pa vendar zelo malo učiteljev skozi igro poučuje ali utrjuje znanje. Sama pri svojem delu zelo rada posežem po didaktičnem materialu, ki ga izdelujem sama. Velik poudarek zadnje leta posvečam didaktičnim igram. Večina iger je običajno namenjena predvsem utrjevanju znanja določenega učnega sklopa. V letošnjem šolskem letu sem učencem pripravila igro Pobeg iz učilnice biologije, ki zajema znanje od šestega do devetega razreda biologije. Igra je podobna Lovu na skriti zaklad. Namenjena je devetošolcem, lahko pa jo igrajo tudi osmo in sedmošolci, saj lahko pri reševanju uporabljajo spletne strani na internetu. Učenci, v skupini jih je največ pet, z namigi iščejo rešitve iz naloge v nalogo. Zaradi varnosti učencev je v razredu prisoten učitelj, ki pa ima le vlogo nadzornika in ne moderatorja igre. V razred bi namesto tega lahko postavili tudi več kamer. Mentorja ni v sobi, je pa v »pripravljenosti«. Ura se odvija po pouku zato učenci niso časovno omejeni. Med igro morajo učenci mentorici poslati sliko gesla, ki jo posnamejo med igro, si ogledati posnetek z geslom in zapis na zastarelem mediju-videokaseti. Učenci morajo med drugim preko interaktivne table in spletne strani flash-gear sestaviti sestavljanko z novim namigom, uporabiti kamero mikroskopa , ki je povezan z USB priklopom na računalnik in drugo. Učenci lahko kadarkoli med igro za pomoč uporabijo splet. Enkrat lahko za pomoč preko e-pošte ali klica zaprosijo mentorja. Kadar igro igra več skupin, se nekaj gesel lahko zamenja ali pa se učence motivira z nagrado, da ne bi prihajalo do posredovanja rešitev med skupinami. Ker se tudi sama rada igram vem, da je igra nekaj, kar učence popelje v znanje, ne da bi se tega sploh zavedali. Za igre so vedno motivirani tudi učenci s šibkejšim znanjem in sposobnostmi, katerim se lahko igra priredi z lažjimi ali več namigi. Glede na izkušnje, so na tak način učenci za pouk bolj motivirani, čeprav zahteva priprava iger od učitelja veliko časa in energije.