Biserka StankovićOŠ Belokranjskega odreda Semič

Odprto učno okolje pomaga na ustvarjalni poti do trajnega znanja, ki ga učenci dosegajo s sodelovanjem pri načrtovanju učenja. Sem zagovornik vseživljenjskega učenja, zato vsa leta v učni proces vključujem medgeneracijsko sodelovanje. Uspešno učenje in osebnostni razvoj otrok sta povezana z družino. Na naši šoli vsako leto poteka Teden evropske kulturne dediščine. Učenci z različnimi dejavnostmi ves teden raziskujejo in spoznavajo dediščino svojega kraja. Ta se pojavlja v učnem načrtu in je za učence v 1. triadi precej abstrakten pojem. Zato je njeno spoznavanje z odprtim učnim okoljem najprimernejše. Učenci to dosežejo kot izkušnjo, jo povežejo s svojim okoljem in so jo sposobni v kasnejših obdobjih negovati in nadgrajevati. V prispevku vam bom predstavila letošnjo temo Prazniki in praznovanja, kjer so učenci 3. razreda v odprtem učnem okolju spoznavali belokranjski običaj, godovanje ob Martinovem. Celoten učni proces je potekal po VŽN strategiji. V računalniški učilnici so učenci s pomočjo interneta raziskovali o sv. Martinu, iskali pregovore, anekdote, običaje in priložnostne jedi. Bert je povabil dedka Martina in babico Martino v učilnico, kjer sta pripovedovala kako sta nekoč godovala. Tanja je s pametnim telefonom posnela staro godovno pesem, ki jo je zapele njena babica s kmečkimi ženami. Besedilo pesmi so zapisali v Wordu, naučili se ga na pamet, z dedkom Martinom pa zapeli ob spremljavi harmonike. Z Bertovo mamico sva na njihovi kmetiji pripravili prikaz voščila nekoč z dvema različnima besediloma. Učenci so z improviziranimi zvočili presenetili spečega slavljenca (učenca), ki je spal v slamnati postelji. Izrekli so mu voščilo: »Sem deklica mlada, voščila bi rada, voščiti ne znam, pa rokco podam.« Spečemu dedku so zvezali noge ter ga zbudili z recitacijo: »Dragi tata dns vam je god, Bog vam daj sreče povsod. Da bi iše drugo leto živeli, da bi si sveta nebesa zaslužili.« Vse dejavnosti smo fotografirali, izdelali PowerPoint predstavitev, naredili knjižico ter v Wordu zapisali scenarij za nastop. Pripravili smo splet o naučenem in doživetem godovanju, s katerim so učenci z dedkom Martinom nastopili v Kulturnem centru Semič. Na roditeljskem sestanku smo staršem predstavili video predstavitev dejavnosti izdelano z aplikacijo Picasa.