Marija VincekOŠ Frana Kocbeka Gornji Grad

Družbeno življenjski stil narekuje hiter tempo življenja. V ta tempo smo nehote vključeni vsi, tudi otroci. Zaradi pomanjkanja časa in pogosto, zaradi pretirane skrbi za varnost, otroci dobijo premalo priložnosti za dejavnosti, ki bi jih vodile k večji samostojnosti. Spoznavanje in spoštovanje narave, nas vodi do učenja za življenje in sobivanja z naravo. Zaradi vsega naštetega sem se odločila, da moj prispevek uvrstim v tematski sklop Odprto učenje. Odprto učno okolje brez časovnih in prostorskih omejitev je nujno za kvalitetno samostojno učenje otrok in doseganje učnih ciljev. Pri načrtovanem učnem procesu sem želela doseči aktivno vlogo otrok s poudarkom na samomotivaciji (učni proces, je prirejen učnim tipom otrok vizualni, avditivni, kinestetični) in samostojnosti. Z aktivno vlogo otrok pri samostojnem učenju sem želela doseči usvojitev ciljev učnega načrta Z učenci 1. razreda smo spoznavali življenjska okolja v okolici šole (mlako, potok, travnik). Starostna stopnja otrok zahteva premišljeno načrtovanje. Učni proces smo načrtovali integrirano, tako smo se izognili časovni in prostorski omejitvi. Z bralno učno strategijo VŽN smo pričeli učni proces. Kaj že vem? Z možgansko nevihto in pogovorom smo ugotovili kaj že znamo o življenjskih okoljih. Kaj želim izvedeti? Učenci so sami predlagali, česa se želijo o tej temi še naučiti in izvedeti. Učenci so spoznavali različna življenjska okolja, ki so v okolici šole, preko konkretnega dela v naravi so spoznavali, poimenovali, primerjali življenjska okolja, rastline in živali v njih. Pri delu so uporabljali pripomočke (lupe, lopatke, knjige, računalnik z aplikacijo Spoznajmo okolja (https://podpora.sio.si/spoznavajmo-okolja/), spletne strani s fotografijami živali in rastlin, filme in posnetke življenjskih okolij. Kaj sem se naučil? Pridobljeno znanje smo preverili z gibalno igro Dan, noč prirejeno na obravnavano temo, z didaktično gibalno igro Kje živim, z razvrščanjem sličic živali in rastlin v pravo življenjsko okolje, z delovnimi listi in z računalniško aplikacijo Spoznajmo okolja. Učenci v učnem procesu so pri konkretnem delu delali v dvojicah. Pri nekaterih se je izkazalo, da težko sodelujejo v paru, različno dolga koncentracija otrok, različno zanimanje za posamezne aktivnosti je predstavljalo težavo. Pozitivna je bila samomotivacija učencev, sodelovanje in pomoč v dvojicah, sprejemanje oz. nesprejemanje drugega mnenja, preverjanje trditev in skupno iskanje pravilne rešitve. Učitelj je usmerjevalec učnega procesa.