Mojca Tomažin, Ekonomska in trgovska šola Brežice
Iz dolgoletnih izkušenj pri poučevanju matematike in informatike na srednji in višji šoli v Brežicah nekako naravno sledi ideja, da bi obe področji povezala. Pravzaprav sem v preteklosti že raziskovala uporabo informacijsko-komunikacijskih tehnologij v slovenskem srednjem šolstvu, tokrat pa se nameravam osredotočiti na uporabo e-učnih gradiv s področja matematike. Ravno uporaba kvalitetnih e-gradiv omogoča učencem učenje brez časovnih in prostorskih omejitev t.j. »odprto učenje«. Mnenja sem, da se učenci še vedno preveč oklepajo učitelja, kakor ptički v kletki z odprtimi vratci, ki ne želijo ali pa si ne upajo vzleteti samostojno. Kako se lotiti učenja učencev za uporabo e-učnih gradiv pa je še precej neraziskano. Ker nameravam v bodoče tudi sama aktivno usmerjati učence v uporabo e-učnih gradiv, sem želela najprej raziskati obstoječe stanje. Cilj imam, toda kje smo trenutno? Da bi odgovorila na to vprašanje, sem sestavila vprašalnik o uporabi e-učnih gradiv pri pouku matematike, ki so ga izpolnjevali dijaki vseh srednjih šol posavske regije. V spletni anketi, ki so jo izpolnjevali marca letos, so odgovarjali na različna vprašanja s področja uporabe e-učnih gradiv, na podlagi analize odgovorov pa sem poskušala odgovoriti:
• koliko so posamezna e-učna gradiva znana in koliko so dejansko v uporabi med dijaki;
• kje poiščejo pomoč, kadar gradiva ne zadostujejo (npr. koliko je inštrukcij);
• kateri način učenja matematičnih vsebin s pomočjo interneta jim je najljubši;
• katere medije dijaki uporabljajo za učenje matematike.
Na konferenci nameravam predstaviti najbolj zanimive ugotovitve. Če pa povzamem – v slovenskem šolstvu smo še precej na začetku glede uporabe e-učnih gradiv, zato bi bilo dobro, ko bi si vsak učitelj vzel toliko časa, da bi raziskal najpomembnejša e-učna gradiva svojega predmetnega področja in z njimi seznanil tudi svoje učence. Z anketiranjem sem namreč ugotovila, da učenci ta gradiva precej slabo poznajo. Še bolje bi bilo, če bi učencem ne le pokazali spletna mesta z e-učnimi gradivi, ampak bi jim dali tudi napotke, kako naj si z njimi pomagajo. Če želimo to doseči, pa moramo najprej nuditi podporo učiteljem, saj se v šoli vse začne in konča prav pri njih.