Lučka Drnovšek PepelnjakOŠ Ivana Kavčiča

Učni načrt za slovenščino v devetletni osnovni šoli predvideva, da učenci ob koncu 9. razreda pregledno poznajo književnika Ivana Cankarja in navedejo poglavitne značilnosti literarnega obdobja, v katerem je ustvarjal. Poleg tega je Cankarjeva črtica Bobi obvezno besedilo za obravnavo pri pouku. Čeprav so Cankarjeve črtice po svoji tematiki in sporočilnosti vedno aktualne za obravnavo pri pouku in spodbujajo k pogovoru o vsakdanjih vprašanjih tudi v današnjem svetu, pa lahko pri osnovnošolskih bralcih kaj hitro naletimo na odpor do prebiranja teh besedil. Zato je še kako pomembno, da učitelj izbere učinkovite učne oblike in metode za doseganje učnih ciljev. Kako torej vzpodbujati radovednost, samostojnost, sodelovanje in hkrati Ivana Cankarja in njegova besedila čim bolj približati devetošolcem? Obravnavo učnega sklopa smo pričeli z najavo knjige za domače branje Moje življenje. Čeprav je v šolski knjižnici zaloga teh knjig precejšnja, sem učence obvestila, da lahko črtice prebirajo tudi preko Wikivira. Povezavo do zbirke Moje življenje na Wikiviru sem hkrati z vprašanji, ki so jih učenci dobili pred pričetkom branja objavila v spletni učilnici za slovenščino. Učencem sem pisatelja, pesnika in dramatika Ivana Cankarja predstavila s pomočjo prosojnic, ki sem jih pripravila v programu Powerpoint. Naslednjo šolsko uro je uvodna motivacija potekala s pomočjo tabličnih računalnikov, s katerimi so si učenci skenirali QR kodo, ki je skrivala nadaljnja navodila za delo. Sledilo je branje črtice Bobi. Kljub temu, da je celotno besedilo v šolskem berilu, so se vsi učenci raje odločili za branje s tabličnih računalnikov. Sledila je analiza besedila. Vprašanja so učenci ponovno dobili s pomočjo QR kode. Za preverjanje in utrjevanje znanja pa sem uporabila program Nearpod, v katerem so učenci v dvojicah s pomočjo tabličnih računalnikov reševali različne tipe nalog. Obravnavo sklopa smo zaključili s pisanjem scenarija in posneli film po predlogi ene izmed njegovih črtic v programu Movie Maker. Z uporabo IKT sem Ivana Cankarja nekoliko bolj približala učencem, ki so rojeni v svetu informacijske tehnologije. Ti pa so bili med obravnavo izredno motivirani za delo, med seboj so sodelovali, bili so ustvarjalni, ob koncu pa zelo zadovoljni z rezultatom lastnega dela.