Gordana RodingerOŠ Pesnica

Učno uro Micka sem jaz in Micka si ti sem v sklop Odprto učenje uvrstila zato, ker omogoča prikaz učne ure, ki umetnostno besedilo obravnava na nekoliko drugačen način. Omogoča pestro predstavitev, pestra in dinamična pa je tudi učna ura. Pouk slovenščine, zlasti pouk obravnave umetnostnih besedil, nam učiteljem omogoča, da lahko pripravimo diferenciacijo in individualizacijo na različne načine. Kadar gre za manjše učne skupne, ki so oblikovane heterogeno, le-to včasih uveljavljam po interesih, včasih po sposobnostih učencev, predznanju …. Pri pouku obravnave umetnostnih besedil ugotavljam, da učenci najraje sodelujejo, kadar jim dam možnost, da le-to počnejo po interesu. Učilnica ni več prostor s stoli, klopmi, tablo in učiteljem, poveča se celo za šolski hodnik. Žal pa nas še vedno omejuje šolska ura, ki pa je pri tovrstnem delu manj moteča. V sklopu Odprto učenje želim predstaviti učno uro (blok) v osmem razredu, in sicer obravnavo dramskega besedila Antona Tomaža Linharta Županova Micka. Skupina je heterogena, dva učenca pa imata zaradi nadarjenosti narejen poseben individualiziran program. Glavni cilji obravnave ure so, da učenci ob besedilu spoznavajo prvine gledališke predstave ter ob tem obnavljajo in povzemajo dogajanje odlomka v berilu. Učenci se lahko po uvodnem skupnem delu pridružijo skupinam: Jaz sem Micka(kratka dramatizacija), Kako bi zvenela Micka danes (ustvarimo pesem), Kostumi pa to …, Rad imam strip. Učenca, ki delata po posebnem programu, sta pripravljata ppt predstavitev »SHUPANOVA MIZKA, ena komedija v dveh akteh.« (zgodovinski prikaz uprizoritve). Tovrstno delo je izziv za učitelja, saj se pričakuje, da bo delo načrtoval, nato pa učencem prepustil ustvarjanje in jih, po potrebi, le usmerjal. Prednosti tega so zagotovo to, da učenci počnejo pri uri stvari, ki so jim blizu in da se učijo na drugačen način. Slabosti so, da učitelj ne more predvideti vsega, kar se bo pri uri dogajalo, časovna omejitev, omejitve uporabe materiala … Vendar pa učenci pri uri lahko uporabljajo tako moderno tehnologijo (računalnik, internet …), kot tudi papir, barvice, lepilo …