Anita GaberščekaOŠ Danila Lokarja Ajdovščina

Pri oblikovanju prehranskih vzorcev otrok imajo zelo pomembno vlogo starši in vsi ostali, ki skrbimo za njihov zdrav razvoj. Ko smo se pri pouku pogovarjali o pomenu sadja in zelenjave, se je razvila med prvošolci prava razprava. Zagovorniki sadja in zelenjave so s svojimi izjavami spodbudili zanimanje tudi tistih otrok, ki zelenjave ne marajo. Pripravljenost otrok, da bi preverili trditve tistih, ki imajo zelenjavo radi, o njenem pomenu nam je spregovorila tudi medicinska sestra, nas je vse skupaj pripeljalo do izziva, da bi pripravili okusno zelenjavno kosilo. Ker smo poudarili pomen sezonske zelenjave in sadja, prednosti lokalno pridelanega izdelka, ki je zaradi zrelosti boljšega okusa in vsebuje več vitaminov in hranilnih snovi, smo se dogovorili, da vprašajo doma starše, če so nam pripravljeni pomagati. Odzivi staršev so bili pozitivni, saj so nas povabili na svoje vrtove in nam ponudili pomoč pri kuhanju. Učenci so se doma pozanimali, kaj raste na njihovih vrtovih in katero zelenjavo bi lahko uporabili pri pripravi obroka. S pomočjo njihovih izkušenj, brskanja po spletu in pomoči staršev smo izbrali primerne recepte. Sledilo je iskanje potrebnih sestavin. Skupaj smo se odpravili do vrtov. Ob pomoči staršev so sami izkopali krompir, nabrali potrebno zelenjavo in sadje. V shrambah so poiskali pridelke, ki jih letos svežih še ni na voljo. V trgovini smo kupili še ostale manjkajoče sestavine. V šoli so pod nadzorom mam pripravili kosilo. Sproti so poskrbeli za čisto delovno okolje. Med pripravo smo se pogovarjali, da je pravica vsakega otroka, da česa ne mara. Dobro pa je, da, preden ugotoviš, da ti kaj ni všeč, to poskusiš. Pri pripravi pogrinjkov smo poudarili, da k boljšemu počutju pri uživanju hrane pripomore tudi lep izgled mize in obrokov. Pogovorili smo se o pravilih prehranjevanja in vedenja za mizo. Med kosilom je bilo vzdušje sproščeno in prežeto s ponosom nad opravljenim delom. Pripravljena hrana je teknila vsem, tudi tistim, ki so bili do zelenjave zadržani.