Mojca Kruh, OŠ Šentjernej, podružnica Orehovica
Sodoben čas je naravnan tako, da je v domačem okolju vse manj petja in so družine v katerih skupaj zapojejo prava redkost. Prav zato je velik pomen pevskega zbora na šoli v tem, da petje neguje, spodbuja in ohranja. Petje vpliva na počutje in razvoj otrok. Ob njem se otroci sprostijo, postanejo ustvarjalni, razvijajo svoje glasovne, muzikalne sposobnosti, urijo glasbeni spomin, ne nazadnje se učijo tudi pravilnega dihanja, ki je osnova za pravilen in zdrav način govora. Zbor je prav posebno socialno okolje. To okolje posamezniku nudi prostor, da je lahko uspešen, a se pri tem individualno ne izpostavlja, hkrati pa mu omogoča, da se dobro počuti in začuti »moč skupine«. Ni večjega zadovoljstva med pevci in pevkami, ko po trdem delu na vajah, na nastopu morda celo na tekmovanju zaslišijo bučen aplavz. Takrat je med njimi čutiti prav posebno energijo. Na podružnični šoli Orehovica že več let vodim pevski zbor in Orffov krožek. Interesni dejavnosti obiskuje 30 učencev (od prvega do petega razreda), kar je skoraj polovica vseh učencev na šoli. Skupaj skrbimo za dobro delo pri pevskem zboru in Orffovem krožku tudi tako, da se učimo drug od drugega s pomočjo izobraževalne komunikacijske tehnologije (IKT). Na vajah se upevamo s pomočjo posnetkov učencev, ki izvajajo dihalne in upevalne vaje. Te vaje posnamemo z učenci različne starosti. Na podoben način starejši učenci posnamejo tudi melodijo in petje nove pesmi. Ob posnetku se nato skupaj učimo. Veliko nastopamo v šoli in kraju. Vse nastope snemamo in si jih kasneje na vajah pogledamo in analiziramo. To nam je v pomoč pri nadaljnjem delu. Na posnetih opazujemo vedenje nastopajočih, držo, mimiko, petje,… Pevski zbor in Orffov krožek se med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta. Pri Orffovem krožku uporabljamo računalniški program Sibelius 5 za pisanje enostavnih spremljav za pesmi, ki jih pri petju spremljamo na Orffova glasbila. Učenci se ob takem načinu dela veliko bolj zbrani, učinkoviti, motivirani in pripravljeni za delo. Delo je dinamično, razmišljujoče in aktivno se lahko vključijo vsi učenci. Tako učenje nima prostorskih in časovnih omejitev in se ne konča s šolskim letom ampak se leto za letom dopolnjuje in utrjuje.