Marjan Cerinšek in Roman DrstvenšekOŠ Šentjernej

Programiranju in robotiki se tudi v slovenskem šolstvu pripisuje vse večji pomen. Zanimiv naslov Programiranje in robotika in program sta me vzpodbudila k prijavi in kasneje udeležbi na pedagoški razvojni delavnici (PDW) v okviru akcije Etwinning, ki je v maju potekala v Bragi na Portugalskem. V okviru PDW sem se udeležil delavnice, na kateri je bil predstavljen robot Meet Edison, ki so ga razvili v Avstraliji in je nastal kot rezultat uspešne Kickstarter kampanje z zbranimi več kot 100.000 $ zagonskih sredstev. Pregled virov pred udeležbo na delavnici na Portugalskem pa tudi izkušnje na delavnici so me privedle do predpostavke, da bi bil robot Meet Edison lahko dobra in cenovno ugodna možnost uvajanja programiranja in robotike že na razredni stopnji. Idejo sem želel potrditi tudi z izvedenimi učnimi urami z uporabo robota na svoji šoli. Uro sem izvedel z učenci četrtega in petega razreda, ki obiskujejo izbirni predmet računalništvo, in so se že srečali s programiranjem v Scratchu, z učenci 7. in 8 razreda, ki obiskujejo računalniške izbirne predmeta, pa se s programiranjem še niso srečali, ob koncu šolskega leta pa tudi s petošolci, ki s poučevanjem računalništva v šoli nimajo nobenih izkušenj. Želel sem pridobiti še izkušnje z druge šole, zato sem se dogovoril s kolegom, ki je delavnice izvedel na svoji šoli. Učenci so pri učni uri ustvarjali naloge, ki so v nadaljevanju služile učenju sošolcev. To je bil razlog za izbiro sklopa za prispevek. Z izvedbo ur sem želel preveriti pravilnost pristopa in uspešnost uporabe robota za poučevanje programiranja. Izvedene ure so me prepričale in bom robota v naslednjem šolskem letu uporabil pri poučevanju izbirnega predmeta, svojo izkušnjo pa bi rad predstavil tudi strokovni javnosti. Ure sem zastavil tako, da so po uvodu, v katerem so bile predstavljene zmožnosti robota, obravnavane v nadaljevanju, učenci pripravili naloge, v katerih so bile uporabljene predstavljene funkcionalnosti robota, nadgrajene z dodatnimi zmožnostmi, ki so jih učenci sami raziskali, sošolci, pa so jih v zadnji fazi učne ure skušali razrešiti – pri tem so se učili drug od drugega ne samo o programiranju, ampak so se tudi urili v oblikovanju nalog, kar je bilo precej težje kot naloge razrešiti, in s se s tem urili tudi v bralni pismenosti. Robota Meet Edison bi bilo kot dobro motivacijsko sredstvo mogoče uporabiti tudi pri obravnavi vsebin pri drugih predmetih in ob tem utrjevati in nadgrajevati tudi računalniške vsebine.