Jasmina Velikanje, Gimnazija Jurija Vege
Pomembno je, da učitelji z učno prakso dijaku pomagamo ozavestiti, da je učenje vseživljenjski proces, katerega gonilna sila so potreba po učenju, notranja motivacija in prevzemanje odgovornosti za svoje učne uspehe in s tem znanje. Upravljanje lastnega učenja je ključ do uspeha in osebnega zadovoljstva. Pri predstavljeni izvedbi pouka nemščine, sem želela dijake motivirati za učenje in jih spodbuditi k prevzemanju odgovornosti za svoj uspeh. Glede na predznanje so načrtovali svoje učenje, soustvarjali so kriterije uspešnosti, samostojno obravnavali snov in so-vrstniško vrednotili dokaze učenja. Tema je bila opis stanovanja ali hiše. Kot orodje nam je služil e-listovnik Mahara, čimer so dijaki skozi vsebino razvijali digitalno veščino. Za začetek so dijaki imeli nalogo natančno opisati fotografijo hiše notranje prostore in pohištvo. Razmišljali smo, kako bodo v življenju lahko uporabili to znanje in postavili smo kriterije dobrega opisa hiše ali stanovanja. Dijaki so v Mahari ustvarili novo Učenje z naslovom Mein Haus-meine Wohnung. Vsak sam je s pomočjo usmerjevalnih vprašanj razmišljal o predznanju, o lastnih kriterijih uspešnosti, o učnih strategijah in o dokazih. Dijaki so v 3 učnih urah v skupinah obravnavali snov. Uporabljali so učbenik, spletni slovar in spletne vire. Slednji so bili vnaprej izbrani, imeli pa so možnost poiskati dodatni vir. Ko so dijaki predelali snov, si ustvarili zapiske in slovarček novih besed, so kot dokaz, da so dosegli zastavljen cilj, opisali svojo hišo oziroma stanovanje. Izdelek so objavili v Mahari in ga delili z izbranim sošolcem in učiteljico. Še prej pa so v parih v forumu zapisali, kaj je po njihovem mnenju kvalitetna povratna informacija. Vsak je izbranemu sošolcu/-ki podal povratno informacijo na izdelek, prav tako je povratno informacijo dala učiteljica. Dijaki so imeli možnost izdelek izboljšati in se tako še bolj približati izbranemu cilju. Za zaključek so dijaki v Mahari zapisali samoevalvacijo. Razvidno je, da so bili motivirani za delo, ker so pri izbiri gradiva dokaj proste roke. Všeč jim je bilo, da so lahko snov obravnavali v skupinah. Večina dijakov je zadovoljnih s svojim dokazom učenja in menijo, da so zastavljeni cilj dosegli in da jim bo usvojeno znanje koristilo. Prav tako jim je motivacijo za delo predstavljalo delo z računalnikom in uporaba elistovnika.