Jure Radišek, OŠ Franja Malgaja Šentjur
V predstavitvi predstavljam primer dobre prakse učenčeve samostojne uporabe IKT pri pouku geografije na OŠ Franja Malgaja Šentjur. V okviru brezplačnega spletnega izobraževalnega programa Sally Ride EarthKAM, ki poteka pod pokroviteljstvom Ameriške vesoljske agencije NASA, smo kot prvi v Sloveniji leta 2014 na šoli izvedli fotografiranje Zemljinega površja iz Mednarodne vesoljske postaje (ISS). Pri pouku geografije se naši učenci redno udeležujejo vseh misij, do katerih lahko dostopajo tudi samostojno iz domačega okolja. Namen programa je razvijanje učenčevega zanimanja za naravoslovne vede skozi prizmo uporabe IKT, zaradi svoje internacionalne narave pa tudi uporabe angleškega jezika in razvijanje komunikacijskih sposobnosti. Glavni cilj programa je spodbujanje samostojne uporabe računalniških orodij (npr. GoogleEarth) skozi proces uspešnega fotografiranja Zemljinega površja in kasnejšega spoznavanja in analiziranja naravnogeografskih in družbenogeografskih procesov na zemeljskem površju. Merilo učenčeve uspešnosti pri usvajanju in učenju programske vsebine je uspela izvedba njegove lastne fotografije izbranega površja, ki jo učenec doseže le v primeru, če je uspešno zadovoljil vsem tehničnim pogojem, kot so upoštevanje orbite leta ISS, določanje geografske lege fotografiranega območja in upoštevanje vremenskih napovedi za to območje, ter ne nazadnje tudi izbora zanimivih oz. privlačnih lokacij na površju Zemlje. Učitelj v prvem delu procesa nastopa kot usmerjevalec in koordinator, pri čemer pojasni sistem delovanja programa in predstavi, na katere tehnične zahteve naj bodo učenci še posebej pozorni. Drugi del učiteljeve naloge je usmerjanje učencev k samostojni analizi pridobljenih fotografij in uporabi le teh v sklopu učnega procesa pri pouku geografije. Tako pridobljene fotografije učenci analizirajo s pomočjo GoogleEarth orodja, s katerim lahko primerjajo prostorska razmerja, reliefne značilnosti, poselitev ter gospodarske in druge človekove dejavnosti v prostoru. Na ta način je učenje teh vsebin pri rednem pouku geografije precej bolj temeljito in trajno. Ugotavljamo, da je uspešnost izvedbe programa potrdila uporabnost IKT pri poučevanju geografije in izboljšala učenčev pristop do dela in samostojnega učenja. Prav učencem je neposreden stik z »vesoljem« pomenil izjemno motivacijo, učitelju pa podlago za kvalitetno izvedbo učnega procesa, zato bi to izkušnjo želeli razširiti v Slovenski učni prostor.