Karla KomanOŠ Toma Brejca

PRVOŠOLCI SMO EKOFACE VODILNA IDEJA: Ker je ekologiji v učnem načrtu po mojem mnenju namenjeno premalo ur, sem se odločila, da s prvošolci ustvarimo nekaj, kar bo trajno in uporabno tudi za druge. Starejši učenci oz. občani nimajo pravega odnosa do narave ali pa nimajo idej, kako pomagati ohraniti okolje. Zato smo ustvarili kratke poučne EKO filme. Učenci so na podlagi svojih izkušenj in znanja sestavili scenarij ter posneli dogajanje. Bili so aktivno vključeni v »igro« ločevanja in shranjevanja odpadkov, preko igre so razvijali čut za naravo in njeno ohranitev. Z ustvarjanjem filmov so pridobivali konkretne izkušnje, ki se najtrajneje vtisnejo v spomin šestletnika. Filmi so neposredno vplivali na gledalce, postali so bolj motivirani, saj so jih o pomembnosti in dejavnostih za ohranitev zdravega planeta poučili najmlajši. Filme so si ogledali v vseh razredih, na občinski prireditvi ob Dnevu Zemlje, predstavljeni so bili na šolski spletni strani, naloženi so na Youtubu. Njihove ideje se na šoli že uresničujejo. CILJI: -skozi samostojno načrtovanje in izvedbo aktivnosti vzpostavijo pristen odnos do teme ter si pridobivajo vrednote in znanja za varovanje okolja -s filmom vplivajo na ekološko osveščenost sebe, drugih šolarjev, staršev in občanov -s svojimi prispevki predstavijo delo Ekošole na šolski spletni strani ter na občinski prireditvi -spodbujanje kreativnosti, inovativnosti – razvijanje zmožnosti komuniciranja in sklepanja kompromisov -razvijanje spretnosti rokovanja z mobilnim telefonom -spoznavanje dela z računalnikom SCENARIJ POTEKA UČNEGA PROCESA: Z učenci smo obravnavali ekološke teme. Sledil je pogovor ter ideje učencev, kaj sami lahko naredijo za naš planet. Ideje so po skupinah ilustrirali, nato smo izbrali take, ki bi jih lahko posneli. Učenci so si sami razdelili vloge za snemanje kratkega filma (snemalec , režiser, igralec, postavljalec scene). Učitelj jih je le usmerjal. Nato so z mobilnim telefonom film tudi posneli. Učitelj je nato posnetke skopiral v program Moviemaker ter jih zmontiral. Učenci so tudi sami poskusili skopirati posnetek na računalnik. DODANA DIDAKTIČNA VREDNOST: V celotnem učnem procesu so bili vsi učenci zbrani, motivirani in sproščeni. Uživali so v šolskih urah, obogatenih s filmom, hkrati pa si pridobili pomembna znanja za celo življenje ter jih prenesli na druge. Filmi so uporabni tudi v naslednjih letih.