Ines Celin, OŠ Antona Žnideršiča Ilirska Bistrica in Tanja Rupnik Vec, ZRSŠ

V prispevku prikažemo, kako smo v projektu ATS 2020 pri učenkah in učencih spodbujali razvoj veščine samouravnavanja učenja raznovrstnih znanj in veščin ob podpori razvojnega e-listovnika. Usmerili smo se predvsem na širše področje učenja, namreč samouravnavanja ravnanja v raznovrstnih življenjskih situacijah, ki jih otroci doživljajo bodisi v šoli ali pa izven nje. Spodbujanje veščine samouravnavanja je ena osrednjih veščin modela, značilno zanjo pa je, da učenec prevzema odgovornost za svoje ravnanje ter posledice svojih dejanj. V ta namen smo v spletnem okolju Mahara kreirali vrsto zanimivih miselnih izzivov in dejavnosti, ki spodbujajo učenje veščin, ki presegajo učenje v šoli. Ključna vprašanja, ki smo jih naslovili v teh dejavnostih so npr.: Kako si pridobiš prijatelja? Kako zanimivo izrabiš prosti čas in se pri tem nekaj naučiš? Kako imeti fajn odnos z nekom, ki je nasprotnega spola? Kaj, ko si zaljubljen? Kako krotiti jezo? Itd. Namen teh dejavnosti je samospoznavanje ter prevzemanje odgovornosti za posledice svojih dejanj na različnih področjih življenja in dela. Prispevek predstavlja pomemben prispevek k razvoju strategij spodbujanja učenja na socialno-čustvenem področju. Predstavili bomo dejavnosti, kako smo jih izvajali, kako so se nanje odzivali učenci ter kaj vse so v teh dejavnostih učenci ustvarili. Nakazali bomo možnosti za širšo uporabo teh dejavnosti, tako znotraj pouka kot izven njega.