Sanja Leben JazbecOŠ Solkan, Solkan

Goformative! je spletno učno okolje oz. orodje, ki učitelju omogoča, da funkcionira kot formativec, to je, da skupaj z učenci regulira učni proces, ki ga usmerjajo tri ključna vprašanja (po Ramaprasad, 1983; Thomson, Wiliam, 2007) Kje smo?, Kam gremo? in Kako do tja? Ko sem preizkusila Goformative!, se mi je pokazalo kot enostavno in zelo uporabno, nenazadnje tudi brezplačno orodje, ki odlično podpre učni proces na delih Kje smo? in Kako do tja?. Učitelj najprej ustvari račun, nato odpre skupino in znotraj skupine pripravi naloge. Izbiramo med zaprtimi (npr. drži/ne drži, izbira enega ali več pravilnih odgovorov) in odprtimi tipi vprašanj (npr. Napiši odgovor. ali Nariši. ali Pokaži svoje delo. – Ta učečemu se omogoča, da naloži fotografije ali nariše sliko.), lahko naložimo fotografije ali videe. Orodje tudi omogoča, da svoje stare učne liste v wordu ali pdf-ju preprosto naložimo, nato pa na posamezen del naredimo naloge. Potem ko se učenci prijavijo, jim učitelj posreduje kodo (quick code) in spremlja njihovo učenje. Izbiramo med opcijama, da naenkrat gledamo vse učence oz. njihove odgovore ali da si odpremo posameznika in spremljamo njegovo učenje. Na nastajajoče izdelke lahko odreagiramo takoj. Ena možnost je, da nalogo nastavimo tako, da jo točkujemo in nato odkljukamo doseženo število točk. Druga možnost je, da napišemo povratno informacijo, lahko pa izberemo oboje – in točke in povratno informacijo. Kot formativec vidim veliko vrednost predvsem v tem, da na izdelek odreagiram s takojšnjo povratno informacijo in nato opazujem učenčev odziv, saj mi program javi, ali je bila narejena kakšna sprememba. Iz popravkov razberem, v čem se je učenec odzval. Obenem analiziram svojo povratno informacijo: Sem povedala dovolj jasno in razumljivo? Sem bila dovolj konkretna? Je moja povratna informacija učenca pomaknila naprej? Tako izdelki kot povratne informacije so izhodišče nadaljnjemu učenju. Včasih pokažem vse odgovore in se o njih pogovorimo, najpogosteje pa izpostavim posamezen odgovor ali sliko, pri čemer izberem, ali bom ime učečega se objavila ali zakrila. Zakaj, torej, GoFormative? Ker je učna priložnost, s katero ozaveščamo, da se je potrebno fokusirati na proces in ne na vsebino, in nenazadnje, kar se mi zdi bistveno – učencu ponujamo priložnost, da (p)ostaja odgovoren izgrajevalec svojega znanja.