Aleš Hvasti, Srednja tehniška šola Kranj
V članku je predstavljeno sodelovanje dijakov pri postavitvi umetniške razstave. Avtor Andrej Koruza si je zamislil računalniško podprto interaktivno instalacijo, dijaki pa so pri tem pod mentorstvom Luke Freliha in Aleša Hvastija postavili celotno strojno opremo in napisali potrebno programsko opremo. Delo je potekalo v obliki projekta, kjer so morali dijaki pokazati precej lastne ustvarjalnosti in samostojnosti pri reševanju problemov. K sodelovanju sem pritegnil dijake SSI smeri računalništva in mehatronike. Ti so se pri delu srečali s tehnološko opremo, ki spada v njihovo strokovno področje, vendar se z njo ne seznanijo v rednem učnem procesu. Sodelovanje v postavitvi umetniške razstave je za dijake predstavljalo srečanje z zunanjim socialnim okoljem, pri tem pa jih je ves čas spremljalo dejstvo, da so z vsakim dnem bliže otvoritvi razstave, ko bo njihovo delo predstavljeno v javnosti. Osnovna cilja projekta sta bila dva. Na prvem mestu je bila želja, da bi dijaki sodelovali v nekem konkretnem projektu, kjer bi se seznanili s postopkom načrtovanja, izvedbe, postavitve in kasnejšega servisiranja opreme, ki so jo namestili pri svojem delu. Pri tem so se srečali z vsemi dejavniki, ki pri takšnem delu nastopajo, kar je predstavljalo dragoceno življenjsko izkušnjo. Poleg tega pa je bila tu še umetnikova želja približati umetnost dijakom tehniških strok. Kot mentor sem dijakom pomagal pri izbiri in povezovanju strojne opreme ter jim svetoval pri pisanju programske kode. Aktivno smo sodelovali z avtorjem razstave, upoštevali njegove želje in jih pripeljali na raven tehnične izvedbe. Dijaki, ki so sodelovali pri projektu, so kot skupina praktično uporabili mnoga znanja in kompetence, ki so jih pridobili v času šolanja. Poleg tega so si pridobili tudi izkušnje na področju timskega projektnega dela, v okviru katerega je vsak odigral svojo vlogo. Slabost takšnega dela pa je v tem, da lahko sodelujejo le izbrani dijaki. Pridobljena znanja bodo dijaki lahko koristno uporabili, ko bodo po končanem šolanju zamenjali šolske klopi za delovna mesta v podjetjih.