Ingrid Zupanc Brečko, I. osnovna šola Celje

Spremljave in analize učnega procesa v naših šolah kažejo, da še vedno prevladujejo klasične oblike pouka, premalo je osredinjenosti na učence. Učenci se v šoli pogosto dolgočasijo. Predstavljeni primer dela pa učence postavlja v zelo aktiven položaj, spreminja njihovo vlogo in tudi vlogo učitelja. Učenci prevzamejo odgovornost za učenje in so pri svojem delu samostojni. Pri tem uporabljajo tehnologijo in tako hitreje pridobijo potrebne informacije, lažje sodelujejo med seboj tudi na daljavo, arhivirajo svoje delo, vključujejo izboljšave, učijo druge, z objavo delijo svoje znanje in imajo tako okno v svet izven okvirov učilnice. Učenci so v okviru projekta Ves svet je učilnica iskali inovativno rešitev za bolj zanimivo učenje. Iznašli so novo metodo JAJČENJE (JAJCE+UČENJE), s katero lahko osvajamo znanje in veščine v 21. stoletju. V procesu dela z različnimi viri so učenci med raziskovanjem odkrili, da se lahko z enim vsakdanjim predmetom naučimo več stvari naenkrat na različnih področjih (npr. fizika, geografija, slovenščina, biologija…). Ta področja so si razdelili na osnovi interesov oziroma talentov. Sami so si razdelili vse potrebne naloge, se posvetovali s strokovnjaki in pridobljeno znanje posredovali drug drugemu. Svoja odkritja so zbrali na spletni strani, pripravili so interaktivne naloge. Nastala je nova učilnica – učilnica brez omejitev. Svojo metodo so učenci preizkusili in tako postali učitelji drugih učencev na šoli ter s svojim inovativnim pristopom navdušili tudi druge učitelje. Dali so jim ideje za podobno izvajanje. Od problema do rešitve so pri delu uporabljali različno tehnologijo: 1KA za izdelavo ankete, WordPress za postavitev svoje spletne strani, Execute za izdelavo interaktivnih nalog, GoogleDrive za skupno nastajanje dokumentov, MovieMaker in YouTube za filmčke, CorelDraw za izris, PhotoFiltre za urejanje slik, Facebook za delitev rešitve. Moja vloga učiteljice ni bila vodenje izobraževanja, ampak motiviranje, podpiranje, dajanje povratnih informacij, pomoč pri logistiki. Nisem poznala odgovorov na vprašanja, učili smo se skupaj, drug od drugega. Predstavljeni način prinaša učenje, ki ga mladi potrebujejo in želijo. Spodbuja ustvarjalnost, inovativnost in podjetnost. Ponuja drugačno učenje, več predmetov hkrati in vključuje vse to, kar imajo učenci radi: praktično delo, poskuse, video, tehnologijo. Tak način dela omogoča trajnejše, bolj kakovostno znanje ter učenje na zabavnejši način.