Smiljana Valcl, OŠ Sladki vrh

Večini otrok, ki so usmerjeni v redne programe osnovne šole, je skupno to, da imajo največ težav na področju pozornosti in koncentracije, pomnjenja, vidno-motorične koordinacije, zaznavanja, prostorske orientacije in splošne poučenosti. Kot izvajalka ur dodatne strokovne pomoči pedagoga in specialnega pedagoga namenim največ časa prav razvijanjem in spodbujanjem teh področij ter si jih tudi zastavim kot prioritetni cilj. Pri urah dodatne strokovne pomoči učenci ne glede na vrsto primanjkljaja igrajo različne miselne igre, izvajajo vaje za urjenje spomina, pozornosti in koncentracije (slušne, vizualne …), krepijo finomotorične in bralne sposobnosti. Pri ohranjanju pozornosti in motivaciji za delo odločilno vlogo odigra informacijsko komunikacijska tehnologija. S pomočjo štirih aplikacij za razgibanje možganov (Peak, Elevate Brain Training, Lumosity in Fit Brains Trainer) učenci krepijo in spodbujajo področje mentalnih sposobnosti, spomina, pozornosti, koordinacije, čustev, jezika, se spopadajo z reševanjem problemov na zanimiv, drugačen, prijetnejši način. Učenci so si s pomočjo znanja urejanja besedil v programskem orodju Microsoft Office Word, iskanja na spletu in splošne poučenosti sami izdelali različne didaktične pripomočke, ki jih nato uporabljamo pri izvajanju ur dodatne strokovne pomoči. Tako so si izdelali pripomoček za iskanje parov (na enem kartončku je zapisana beseda, na drugem kartončku je slika) za zelišča in začimbe, listavce in iglavce, rože, znane slovenske pregovore, prometne znake, glavna mesta evropskih držav, ki ustrezajo določeni evropski državi, pare, kjer iščejo državo skupaj z avtomobilsko oznako, znak za znamko avtomobila skupaj z ustreznim imenom. Delo z učenci s posebnimi potrebami predstavlja velik izziv tako pedagogom kot učiteljem. Vendar se zavedamo, da je prav omogočanje širokega nabora zanimivih dejavnosti, s pomočjo katerih so se učenci sposobni učiti na drugačen, zanimivejši način, in pridobivati znanja, tisto, kar v otroku vzbudi zanimanje, morda željo po raziskovanju, radovednosti, ga notranje motivira in zadovolji ter spodbuja in razvija njegove potenciale.