Ivan DovićOŠ Brinje Grosuplje

V prispevku bom predstavil svojo izkušnjo mentorstva ekipi učencev na tekmovanju FIRST LEGO League (FLL), tekmovanju, ki učencem omogoča samostojno in odgovorno učenje. FLL je multidisciplinarno tekmovanje s poudarkom na robotiki. Učenci se morajo izkazati na tekmi robotov, izdelati ter predstaviti inovativno rešitev določenega problema povezanega s temo sezone in delovati kot povezana skupina, v kateri je vsak član pomemben in spoštovan. Prava vrednost tekmovanja je skrita v njegovem procesu, ki učence spodbuja k samostojnemu, ustvarjalnemu in raziskovalnemu delu oziroma učenju. Mentor skrbi za proces, uspeh ekipe pa je odvisen od energije, ki so jo člani pripravljeni vložiti v pridobivanje novega znanja, ki jim bo prineslo prednost na tekmovanju. Septembra učenci prejmejo komplet LEGO kock, iz katerih si sestavijo naprave, potrebne za trening robota na tekmovalni mizi. Hkrati dobijo povezavo na video navodila z zahtevami, ki jim bo moral robot zadostiti pri določeni nalogi na tekmovalni mizi. Učenci morajo nato določiti strategijo reševanja nalog, ter domisliti zgradbo robota. Sledi izdelava robota s kompleti LEGO Mindstorms in programiranje s priloženo programsko opremo. To sprva zabavno delo pred učence kmalu postavi nove izzive iz mehanike in programiranja, ki pa jih učenci lahko uspešno rešujejo, če so se pripravljeni učiti iz ogromne baze podatkov na internetu. Da učencem ne zmanjka motivacije, je novembra organiziran vseslovenski trening robotov, kjer lahko svojega robota in svojo strategijo primerjajo s konkurenco. Vzporedno z robotskim delom začnejo učenci razmišljati o temi sezone. FLL priskrbi okvirne smernice, ki so v pomoč tako mentorju, kot učencem. Skupaj poiščemo problem v lokalnem okolju, ki je povezan s temo, in zanj iščemo inovativno rešitev. Pri tem se spodbuja sodelovanje z zunanjimi strokovnjaki, podjetji in inštitucijami, s katerimi je stik najlažje vzpostaviti preko elektronske komunikacije. Rešitev je potrebno deliti tudi z ljudmi v okolici; mi smo med drugim uporabili socialna omrežja in spletno stran. V predstavitvi bom svoje navdušenje nad procesom tekmovanja FLL in vrednotami, ki jih tekmovanje spodbuja, konkretiziral z opisom vodenja skupine učencev v sezoni 2014/2015.