Suzana OrozOŠ Medvode

Telefoni so v šolah prepovedani. Kljub temu jih ves čas videvamo v žepih učencev, skrivaj jih uporabljajo na hodnikih in izletih. Kaj pa, če poskrbimo, da jih koristno uporabijo za namene učenja? Se je možno s telefonom česa naučiti? Se lahko učimo z gledanjem posnetkov na spletnem portalu You Tube? Sodoben čas prinaša sodobne tehnike, sodobno tehnologijo. Videotelling (pripovedovanje o video posnetku) je metoda učenja angleščine, ki nam jo je na mednarodni konferenci učiteljev in učiteljic angleščine (IATEFL) leta 2014 prikazal škotski profesor Jamie Keddie http://videotelling.com/ . Leta 2016 bo o tem izšla tudi elektronska knjiga, na spletni strani lessonstream.org pa že zdaj najdemo ogromno materialov za poučevanje po tej metodi. Metodo na naši šoli zadnji dve leti uporabljamo pri učenju angleščine v osmih in devetih razredih. Živimo v času, ko nas je večina ves čas »priklopljena« na internet. Učenci uporabljajo pametne telefone, poleg družabnih omrežij veliko gledajo tudi videoposnetke na spletni strani You Tube. Z metodo videotellinga o tem, kar vidimo, pripovedujemo. Opisujemo video nekomu, ki ga ni videl. S tem čas, ki ga učenci prebijejo na medmrežju, uporabimo za nekaj koristnega, v našem primeru za učenje angleščine. Razvijamo vse štiri spretnosti: govor, pisanje, branje in poslušanje. Predstavila bom nekaj primerov učenja s to tehniko in spregovorila o tem, kako in v kakšen namen jo uporabljamo pri učenju angleščine in kako učinkuje medpredmetna povezava z izbirnim predmetom multimedija. Poleg jezikovnega vidika se namreč lahko oceni tudi tehnična izvedba posnetka in poznavanje dela s spletnimi orodji, ki omogočajo nalaganje in delitev posnetkov ter varno nalaganje posnetkov na spletni portal You Tube. Predstavila bom, kako se s pomočjo videotellinga učimo na naši šoli, kjer tehniko uporabljamo že drugo šolsko leto. .