Valentina MlakarOŠ Sava Kladnika Sevnica

V prispevku želim prikazati vpliv informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT)in formativnega spremljanja na motiviranost učencev za učenje fizike. Kot učiteljica matematike in fizike z dolgoletno prakso ugotavljam, da so učenci pri šolskih urah premalo aktivni in premalo motivirani za pridobivanje novega znanja. Zaradi nezainteresiranosti učencev za učenje in znanje se kažejo tudi slabši učni rezultati pri preverjanju znanja v primerjavi s predhodnimi generacijami. Zato je potrebno v šolsko delo vključiti nove metode dela in didaktične pristope, ki bodo učence spodbudili k učenju in jim vzbudili željo po znanju. Učence je potrebno opremiti z novimi učnimi strategijami ter jim omogočiti uporabo IKT, ki jo redno uporabljajo v vsakdanjem življenju. Namen mojega prispevka je pokazati, kako izkoristi predhodna znanja učencev o IKT in povezati šolsko delo z uporabo IKT ter tako vključiti v pouk kreativnost učiteljev in učencev. Sodelujem v mednarodnem projektu EUfolio-razvojni listovnik in v projektu ATS 2020-formativno spremljanje in vrednotenje transverzalnih veščin s pomočjo IKT. Projekta sem izvajala v 8.in 9. razredu pri urah fizike in matematike. Učenci so uporabljali računalniško opremo in program E-listovnik Mahara,kateri mi je pomagal preveriti predznanje pri učencih in jih z dodatnim slikovnim gradivom motiviral za šolsko delo. Rezultati dela v okviru projektov so pokazali, da so učenci, pri katerih se izvaja pouk s pomočjo IKT in formativnega spremljanja, uspešnejši pri preverjanju in ocenjevanju znanja , bolj motivirani za učenje ter aktivneje sodelujejo pri učni uri. Hkrati pa je izvedba učne ure z uporabo IKT in formativnega spremljanja prinesla tudi pozitivne učinke na socialno integracijo učencev v razredu, kajti učenci so si po tako izvedenih učnih urah bolj pripravljeni pomagati. Novi didaktični pristopi –uporaba IKT in formativno spremljanje so olajšali raziskovalno poučevanje in učenje ter pozitivno vplivali na doseganje višjih ravni znanja. IKT lahko dopolni začetna navodila, ki jih da učitelj pred začetkom dela in posledično lahko učeči se opravi tudi eksperimentalno delo pri fiziki z večjim razumevanjem uporabljenih metod in boljšo teoretično podlago eksperimenta. Rezultati sodelovanja v omenjenih projektih so pokazali tudi, da uporaba IKT pri pouku fizike omogoča deklerativna in procesna znanja, ki prispevajo h kakovostnejšemu učenju naravoslovja na splošno.