Mojca Hojski, OŠ Blanca
Razvijanje e-kompetenc in prevzemanje odgovornosti za učenje je v sodobnem učnem procesu ključnega pomena. S pomočjo moderne tehnologije sem želela učencem pokazati, kako se lahko tudi samostojno učijo oziroma izboljšajo svoj uspeh. S pomočjo mobilnega telefona sem že prvo učno uro obravnave pesmi le to posnela. Nato sem se z učenci naslednjo učno uro dogovorila, da si bomo posnetek ogledali, vendar moramo pri tem upoštevati sodelovalno učenje, da poslušamo drug drugega, dvignemo roko, ko želimo kaj povedati in podobno. Sprva sem bila malce skeptična, saj gre za učence 1. razreda, ki so težje dlje časa zbrani, vendar so me prijetno presenetili, saj so zbrano gledali posnetek ter ga kritično ocenili, uvideli so morebitne nepravilnosti ter podali predloge za izboljšavo. Po ogledu posnetka in poslušanju komentarjev sem učence ponovno posnela, pri čemer sem jih opozorila, da naj upoštevajo lastne predloge za izboljšavo. Tretjo uro sem učencem ponovno pokazala posnetek in ugotovili smo, da je sedaj izvedba pesmi še boljša. Učenci so tako postali motivirani za delo, saj so želeli vsak svoj nastop še izboljšati. Dogovorili smo se, da vadijo tudi doma, pri čemer jih starši (lahko) posnamejo in posnetek (lahko) delijo z razredom. Tako smo si skupaj ogledali posnetke, opravila sem pogovor z učenci, kakšno je njihovo mnenje o napredku, in nato so še sošolci kritično prijateljevali in podali svoje videnje. Učenci so bili za tako obliko dela zelo motivirani, saj so želeli izboljšati svoj nastop, pazili so na izgovorjavo v tujem jeziku, ritem, koreografijo in so tako prevzeli odgovornost za lastno učenje z uporabo sodobne tehnologije.