Alenka Pokeržnik, Srednja ekonomska šola Maribor in Jadranka Čopi, OŠ bratov Polančičev Maribor
Prevzemanje odgovornosti za učenje je ena ključnih kompetenc, ki jih želimo privzgojiti učencem in dijakom na vseh stopnjah poučevanja. Iz šolskih dni se spominjava, da je bilo prisotne veliko več medvrstniške pomoči, pri čemer smo se veliko naučili tako tisti, ki smo pomagali, kot tisti, ki so bili deležni pomoči. To izkušnjo sva želeli prenesti tudi današnji mladini. Na tem primeru sva jim, med drugim, želeli tudi pokazati, da je potrebno biti pri znanju dovolj strokovno podkovan, če ga želiš uspešno posredovati. Zamislili sva si projekt sodelovanja med dijaki 1. letnika srednje šole in učenci 4. razreda. Poiskali sva primerno temo , ki je v učnem načrtu na obeh stopnjah – raznolikost živih bitij. Načrtovali sva učno uro mikroskopiranja. Delo sva načrtovali v štirih korakih. 1. PRIPRAVA V RAZREDU – DIJAKI Dijaki so ponovili znanje o mikroskopiranju in sistematiki živih bitij. Posneli so filmček, v katerem so prikazali metodo mikroskopiranja. Filmček smo opremili z interaktivnimi vsebinami s pomočjo aplikacije Zaption. Filmček so posredovali učencem. Dijaki so za učence pripravili tudi učni list. 2. PRIPRAVA V RAZREDU – UČENCI Po zaključku vsebin o raznolikosti živih bitij sem učence motivirala k razmišljanju o tem, da nekatera živa bitja očem niso vidna, jih pa lahko vidimo s pomočjo mikroskopa. Skupaj smo si ogledali poslani filmček in odgovorili na vprašanja. Povezavo do filmčka sem učencem posredovala v spletno učilnico. Učenci so se na mikroskopiranje pripravili tako, da so s seboj prinesli različne organizme, ki so jih želeli pogledati. 3. SKUPNO DELO V RAZREDU Za delo smo predvideli dve šolski uri. Po prihodu učencev v srednjo šolo, so se učenci in dijaki razporedili v dvojice (dijak + učenec). Dijaki so učencem pomagali pri praktični izvedbi mikroskopiranja. Ogledali so si različne mikroskopske preparate – tiste, ki so jih prinesli s seboj in tiste, ki so jim jih pripravili dijaki. Rešili so tudi učne liste. 4. ANALIZA Odziv dijakov in učencev na sodelovanje je bil zelo pozitiven. Dijaki so ugotovili, da se je potrebno dobro pripraviti za podajanje znanja in so nalogo vzeli zelo resno. Učenci so dijake, kljub njihovi mladosti, sprejeli kot prave učitelje in še večkrat omenjali skupno uro.